26. januára 2024

Stará klasika v novom šate - Vianočná koleda s ilustráciami Lisy Aisato

Sú knihy a filmy, ktoré na Vianoce nikdy nevynechám a ktoré mi navodia tú pravú sviatočnú atmosféru. Vianočná koleda je klasika, ktorú hádam pozná každý. Priznávam, že jedna z jej sfilmovaných podôb sa mi nepáčila a tak sa radšej vždy uchýlim k jej knižnej podobe. K staršiemu knižnému vydaniu, ktoré je ako vidím na bazároch veľmi žiadané sa tak k mojej zbierke pridala aj jej najnovšia verzia od Tatranu.


Nebudeme si maľovať medové motúziky - aj keby ste tento príbeh až tak v obľube nemali, tak vďaka ilustráciám Lisy Aisato minimálne pouvažujete, či ju predsa len nepotrebujete. Som veľkým fanúšikom tejto nórskej ilustrátorky a jej talent ma neustále dojme. Dokáže totiž na papier preniesť emóciu cez detaily a najmä cez oči jednotlivých postavičiek. Pre mňa ako pre človeka, čo ledva zvládne nakresliť domček a prasiatko je ten cit, ktorým vie vyjadriť smútok, hnev, radosť, nádej i roztomilosť ako prvok z iného sveta. Nepreháňam - rada sa kochám jej výtvormi. Prejdime však k príbehu.

Asi každý z nás narazil v živote na nejakého hundroša, lakomca a nevľúdneho človeka. Túto definíciu do bodky spĺňa aj hlavná postava - obchodník a profesionálny držgroš Ebenezer Scrooge. Už roky ignoruje Vianoce, nenávidí ich a vo svojom chladnom prázdnom dome a pochmúrnej kancelárii frfle nad radosťou iných. Na to, čo je dôležité už jeho srdce dávno zabudlo a rokmi stvrdlo na kameň... Tieto Vianoce však budú iné. Duch jeho starého obchodného partnera sa mu snaží otvoriť oči a tak starý Scrooge zažije "výlet" s 3 duchmi, ktorí mu majú ukázať pravú hodnotu Vianoc a aj to, čo je v živote dôležité. Že práve tie veci, ktoré sa nedajú zmerať, odvážiť či kúpiť majú oveľa vyššiu hodnotu. Dokáže duch vianoc minulých, tohoročných a budúcich roztopiť jeho ľadové srdce a pomôcť mu stať sa lepším človekom?

Knižku som zhltla na posedenie. Aj keď som príbeh poznala, tak ma dokázal znova vtiahnuť, zaujať a na drobný okamih "zastaviť" svet naokolo. Nielen Vianoce by v nás mali zapáliť tú iskierku dobrotivosti a ľudskosti. Tento príbeh na mňa emóciu rozhodne preniesol a čaro mu dodali aj úžasné ilustrácie. Mala som chuť knihu hladkať, plakať pri nej i sa mlčky smiať a nasávať z nej vianočnú atmosféru. Odporúčam si k nej zabezpečiť čas, úplne vypnutie od rušivých vplyvov, teplú deku, vianočný punč alebo horúcu čokoládu, tancujúce vločky za oknom a praskajúci ohník v krbe ❤️❄️

Za knihu vďačím v rámci spolupráce vydavateľstvu Tatran. Toto bola pre mňa jedna z najočakávanejších kníh tohto roka a teším sa na ďalšie, pod ktoré sa podpíše skvelá Lisa Aisato i skvelý Tatran ⛄️

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)