31. decembra 2022

Zločin v prostredí vydavateľstva a tajomstvá, ktoré mali ostať pochované. Ďalší diel krimisérie od Nele Neuhasovej - Priateľstvo naveky

Moje vodopády výlevov a ohňostroje chválospevov si nemecká autorka Nele Neuhausová vyslúžila už dávnejšie. Preto, keď prišiel Tatran na jeseň s ďalšou jej knihou v slovenskom preklade, tak som nemala žiadne pochybnosti, že sa bude čoskoro vyhrievať na polici hneď vedľa Dňa matiek a Snehulienky, ktorá musela zomrieť. 

Pre diela Nele Neuhausovej je typická premyslená psychológia postáv a taktiež aj ich enormné množstvo. Preto berte ako milý darček a pozornosť menný zoznam hneď na začiatku knihy. Verte, že si s ním neraz dáte krátke rande. Keďže moja nemčina je chabá, tak echt nemecké mená postáv mi dali zabrať a keď sa pridali aj ich prezývky tak som bola ľudovo povedané v čokodžurke 🙈 A nakoľko človek je tvor spoločenský, tak aj vo vzťahoch to bola hotová králikáreň. 
Autorka si tentokrát zvolila najmä pre nás knihožrútov priam najvhodnejšie prostredie - vydavateľstvo. Za zvláštnych okolností totiž dôjde k dvom záhadným úmrtiam, ktoré majú jedno spoločné - obaja zosnulí pracovali vo vydavateľstve a boli priateľmi od strednej školy. Postupne sa tak aj vďaka tomu dostávajú na povrch pikantné tajomstvá, ktoré mali ostať zabudnuté a pochované pod pokrievkou času, vykvasené v hektolitroch preliateho alkoholu a dávno vytesnené v spomienkach zamknutých hlboko v šedom uzlíku. Minulosť je však ako káva po tridsiatke - vždy ťa dobehne a výčitky si razia svoju cestu nie práve najprívetivejšími kanálmi. Pia Sanderová a Oliver von Bodenstein sú tak znova na stope zločinu, ktorého chápadielka siahajú až do študentských čias väčšiny nosných postáv.

Neviem prečo táto séria u nás vychádza v naozaj čudnom poradí. V prípade Priateľstva naveky ide o 10 .časť série (ak som správne preložila vygooglené, tak Snehulienka bola štvrtá časť série a Deň matiek deviata). Preto sa v príbehu opäť objavili vsuvky, ktorým som nemala šancu rozumieť, keďže som sériu nečítala celú a po poradí. Práve tento fakt mi mierne pokazil dojem, lebo mi niekoľko vecí a odvolávok nedávalo zmysel. Ale predpokladám, že táto skutočnosť bude vadiť mnohým a nielen mne, čo som ako malá spadla do kotlíka s vývarom ududranosti. 

Nele sa nebojí zabrdnúť aj do súkromia postáv, čo je veľmi sympatické a zároveň je to dostatočná satisfakcia pre tých, čo sú zvedaví a radi kĺžu s ušami na hrnčeku po susedovie stenách. Áno, Kelišky, ste na správnej adrese. Na svoje si prídu aj tí, čo majú radi neprikrášlenú realitu čo sa ľudských charakterov týka. Narazíte na toto čo ryje v ľudskom kabátiku a aj na riadne potvory, pre ktoré je v pekle dozaista prichystaný teplý flek rovno vedľa Lucifera. Niektorých som mala chuť pohladkať s demolačnou guľou alebo ich prefackať grilovacou panvicou. Neuhausová sa opäť so zápletkou vyhrala a tak sa čitateľovi neraz mozog zaparí pri skladaní skladačky zločinu. Niektoré pasáže síce nemusela naťahovať jak Igi podanie demisie, ale chápem, že toto je jej štýl a rukopis. 

Priateľstvo naveky ma určite nesklamalo, aj keď z dosiaľ vydaných kníh zo série u mňa aj naďalej vyhráva Snehulienka. Premyslený príbeh, pútavé prostredie, ktoré sa niekomu možno na prvý pohľad môže javiť ako sucho intelektuálne a charakterová skladba dali tomuto príbehu akurátnu všehochuť. Nezľaknite sa množstva postáv - k Nele Neuhaus to jednoducho patrí. U mňa 4.5/5⭐️.

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Tatran 🕵‍♂️📚

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)