31. decembra 2022

Matkin hrob - tretia časť série s Josie Quinn.

Lisa Regan ide ako píla. Ak sa google nemýli a ja nepotrebujem silnejšie dioptrie a zvýšenie dávky ginka tak tento rok vydala ďalšie 3 knihy.  A áno, pokračovala v sérii a ďalej v nich rozvinula príbeh vyšetrovateľky Josie Quinnovej. K informácii či jej séria bude mať viac ako doteraz vydaných 16 častí (u nás zatiaľ vyšli len 3 a štvrtá časť by mala uzrieť svetlo sveta v januári) som sa nedopátrala. Každopádne sa už teším na ďalšie v slovenskom preklade. 

Ak ma Miznúce dievčatá a Dievča bez mena nadchli, tak Matkin hrob pomyselne ešte viac zdvihol latku. Aj keď som zo začiatku bola možno trošku skeptická, že načínam ďalšiu krimisériu, keď už moja hlava beztak nezvláda prísun kvánt nových postáv - lebo tona postáv je asi jednou z najdôležitejších ingrediencií a poznávacích znamení kriminálok. 

Konečne sme mohli nahliadnuť do detstva malej Jo. Táto veľmi bolestivá kapitola bola v predošlých častiach len jemne naznačená a autorka hodila háčik naozaj s rozumom. Ja ako obzvlášť zvedavá cetka, čo sa klepov v knihách týka som neostala ani na sekundu sklamaná. Neznamená to však, že mi v knihe všetko voňalo. Tieto otravné mušky pochybností ešte rozviniem... 

Josie sa pomaly spamätáva zo straty svojich najbližších (nechcem spoilovať pre tých, ktorí ešte nečítali predchádzajúce časti) a jej liekom je to, čo ju napĺňa najviac - práca. Chtiac nechtiac sa znova ocitá na mieste, na ktoré nemá práve najhrejivejšie spomienky - v "karavanovom mestečku", kde kedysi tiež žila so svojou matkou. Blízko miesta, kde prežila naozaj kruté detstvo so závislou, manipulatívnou matkou, ktorá si pomenovanie "matka" ani nezaslúžila sa totiž nájdu kostrové pozostatky. Navyše sa pri dôkladnejšom preskúmaní zistí, že pozostatky boli v zemi už desiatky rokov a totožnosť ženy sa priamo dotkne Josie. Meno obete je totiž Belinda Roseová. Rovnaké meno má i jej matka, no niečo tu nesedí... A tak je Josie opäť osobne zainteresovaná do tohto záhadného spletitého prípadu, ktorý oživí démonov a prízraky z jej minulosti. 

Ako milovníčka krimi žánru som si prišla na svoje. Príbeh mal spád, čomu výrazne napomohli krátke kapitoly a aj retrospektíva - občas sa príbeh odohrával v minulosti, keď bola ešte Josie dieťaťom. Príbeh dotvárali aj mnohé vedľajšie postavy. Mimo iného sa znova stretávame s Noahom - Josienou novou pravou rukou, sympatickým vyšetrovateľom, ktorý ešte určite rozmúti vody v ďalších častiach... Autorka nestavila len na napätie, zvraty a prekvapenia či rôzne pikantérie z minulosti. Mierne rozvinula aj osobnú stránku našej hlavnej hrdinky. Tá mi síce občas liezla na nervy svojou neústupčivosťou, tvrdohlavosťou a chladom, obavami či tak trochu uzavretosťou, no napriek tomu som si ju za ten čas obľúbila.

Na malý moment si teraz sfúknem gloriolu vytasím rožky 😁 Nesedelo mi tam zopár vecí. Niektoré ma až tak neiritovali, no jeden celkom zaujímavý aspekt príbehu a grandiózny zvrat mi vŕtali hlavou. Pre tých, čo túto časť čítali bude táto indícia jasná - horiaci dom a Trinity. Nejak mi nešlo toto rozuzlenie dokopy a nahlodalo to vo mne pochybnosti, či túto skutočnosť autorka do príbehu nezakomponovala až za pochodu a nie premyslene už od začiatku... Tradičný americký kriminálkový smradík je v knihe prítomný, no aj napriek tomu, že ma toto rambovské pižmo vytáča, tak v tomto príbehu som si ho celkom užila 👀 Inak by som asi knihu neprečítala doslova jedným dychom... Odkladám rožky 😀😂

Už teraz sa teším na ďalšie pokračovanie. Len málo kriminálok ma dokáže zakempovať ku knihe a prinútiť aj môj mechúrik a žalúdok spolupracovať a neprotestovať, keď sa mi okále prilepia do knihy. A Lise Regan sa to s Matkiným hrobom dokonale podarilo. Veľmi sa mi páči aj fakt, že hlavnou postavou je žena, lebo v kriminálkach mi práve ženský pohľad na vec niekedy veľmi chýbal, lebo ho zahatil príliv testosterónu a pučiacich sa svalov. Aj keď teda na akčnosti a tvrdohlavosti autorka pri Josie rozhodne nešetrila. Chválim tiež koncept striedania prítomnosti s minulosťou - dodalo to príbehu na atraktivite, dej to ozvláštnilo, doplnilo a zároveň aj fajnovo vygradovalo. 5/5* a teším sa na ďalšiu časť!

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Grada a túžobne očakávam 4. časť série ❤

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)