31. decembra 2022

Dieťa noci - ako dobre poznáte svojich susedov?

Hlavne koncom roka sú edičáky väčšiny vydavateľstiev ako Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Dočkáme sa nielen hrejivých vianočných príbehov a sladkých rozprávok, ale aj ponurejších trilerov či hororov a kriminálok. Napínavý triler - to sľubovala aj kniha Dieťa noci, jesenná novinka vydavateľstva Grada. Vyslúžila si skôr priemerné hodnotenia. Ako obstála u mňa?
Ako dobre poznáte svojich susedov? Všímate si svoje okolie? Dôchodkyňa Sharon žije sama v malom domčeku v lepšej štvrti a jej život je každý deň ako cez kopirák. Jej dcéra Amy je právnička. Jedného dňa ju poprosí o láskavosť - jej klientka Nikita potrebuje na istý čas strechu nad hlavou. Sharon možno zo začiatku má obavy, koho si vlastne k sebe nasťahuje, no Niki nakoniec prichýli. Každodenný stereotyp sa aj vďaka nej pomaly vytráca a navyše sú tu ich susedia Flemingovci... Kto je tajomné malé dievčatko, ktoré Sharon videla a odfotila neskoro v noci pri umývaní riadu? Možno by to niekomu prišlo zvláštne, ale nie nenormálne, no Flemingovci majú iba syna v pubertálnom veku... 

Nemám dojem, že by som tento triler zaradila k nervydrásajúcim. Napätie bolo dávkované diétnejšie a v istých pasážach ste si ďalšie smerovanie príbehu mohli domyslieť. Čo sa mi však pačilo a čo deju pomohlo bola psychológia postáv. Autorka vyskladala obsadenie dosť slušne a hlavne najviac negatívna postava v knihe bola emočný upír par excellence. Na druhej strane - Sharon a Niki vytvorili pekný tandem a napriek vekovému rozdielu sa stali skvelými parťáčkami. 

Väčšiu zvedavosť u mňa prebudila dejová linka, ktorou príbeh začal. Nemusíte mať mozgové bunky s proporciami Arnolda, aby ste pochopili, že zjavne nesúviaca dejová linka odohrávajúca sa v inom čase bude mať súvis s tou, ktorej je venovaná väčšia časť knihy a ktorá sa odohráva v prítomnosti. Tá v minulosti však postupne po krôčikoch odhaľovala desivú realitu, no žiaľ, ak ste detailista, tak nájdete veľa dier. Nemôžem povedať, že som očakávala spadnutie sánky a knihožrútske ochkanie. Prvá polovica príbehu bola občas rozvláčnejšia, akčnejšia bola až druhá polovica. Autorka sa dotkla aj citlivých tém - závislosť na drogách, únos a zneužívanie, "psychický terorizmus", nevšímavosť okolia... 

Netvrdím, že Dieťa noci vo mne zachovalo obrovskú stopu. Knihu by som zaradila skôr k tomu lepšiemu priemeru v danom žánri, no myslím, že by mohla byť esom v rukáve najmä vtedy, ak vás zasiahne čitateľská kríza. Ja som si ju kúskovala s tématicky a štylisticky náročnejšou knihou a v tomto smere mi dosť pomohla. Dieťa noci hodnotím na 3.5/5⭐️.

Za knihu v rámci spolupráce ďakujem vydavateľstvu Grada 🌑

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)