20. januára 2021

Môj nový krimimiláčik Chris Carter a jeho Kat

Ooo, Carter. Po prvej knihe od autora som ho definitívne posadila na piedestál mojich top autorov. Je mi šum a fuk, že je to možno divné, keďže nešetrí krvilačnosťou a nechutnosťou. Úplne ho žeriem, pretože má neskutočný talent na popis ľudských charakterov, zmýšľania a vďaka jeho krimitrilerom narazím na také ľudské osudy a individuá, ktoré v bežnom živote asi nikdy nestretnem. Síce, chvalabohu... 

Tak trochu upodozrievam resp. ani nie - som presvedčená, že Carter vložil do postavy detektíva Roberta Huntera kúsok seba. Len ho mierne vytuningoval a povýšil na dokonalý detektor ľudských duší a zarytého ohrievača ženských postelí. Je to asi jedna z mála postáv, ktorá si ma získala svojim umom i šiestym zmyslom. Vizuálne mi však (ako som už naznačila aj v predošlej recenzii) akosi nezapasoval do autorovej šablónky. Pre mňa stále ostáva mutantom - niečo medzi Keanu Reevesom, Tomom Hardym a Alexom Pettyferom (odpusťte mi to, asi som už dlho v karanténe a mimo civilizácie) 😁 Jeho superschopnosti na pôde kriminalistiky a psychológie sú ako cez kopirák s tými autorovými nad čím skladám širák a môj žalúdok tlieska a strieľa farebné konfety. Ak teda neklame a neprikrášľuje, nonono. V dnešnej dobe plagiátorov by bol Hunter so svojim mozgom a nečmajznutou záverečnou prácou jednorožcom 😂 Aj preto som po prečítaní prvej časti série neváhala a siahla i po druhej časti s príznačným názvom - Kat. Mám dojem hraničiaci s presvedčením, že Hunter je asi moja literárna "crush" (takto sa tomu teraz hovorí, či? 🤔). 

V merku už mám aj ďalšiu časť Nočný lovec. Ak toto číta nejaký môj zarytý fanúšik - ďakujem, 1.2. mám meniny 🤣 Priznám sa, že pri prvom vzhliadnutí obálky Nočného lovca som sa pár sekúnd škrabkala po hlave a nechápala, prečo je na obale špekačka 🤔🤣 Ale poďme radšej k veci. Psychológ s machuľkami by mal zo mňa asi radosť, hm 🙏😂 

Autor znova stavil na brutalitu, šok a dokonale popisy. Pri filmovom spracovaní Carterových kníh by boli výrobcovia kečupu, cviklovej šťavy i bitúnky pravdepodobne už dávno za vodou a nejeden upír by sa zalizoval. Znova sa ocitáme v semenisku hriechu - v Los Angeles. Mestom otrasie zvláštny prípad. Smrť kňaza, obľúbeného v komunite, ktorého nájdu v kostole sťatého s hlavou psa. Všetko nasvedčuje tomu, že išlo o rituálnu vraždu, keďže vrah po sebe zanechal celkom slušný bordel a krvavý kúpeľ. Časom však začnú pribúdať ďalšie nové prípady. Mesto anjelov sa musí mať na pozore pred Katom a Hrdlorezom. 

Príjemným oživením bola postava Mollie. Priniesla do príbehu dávku tajomna, ezoteriky a spiritualizmu. Zároveň rozvinula aj druhú dejovú linku a bola jej ústrednou postavou. Kapitána Boltera nahradí nová šéfka. Tiež zaujímavá postavička, ktorá mi do príbehu zapasovala. Tandem vyšetrovateľov Hunter & Garcia si tiež prizve na pomoc šikovného policajta Hopkinsa. Do deja sa pripletie aj otravná karieristka - investigatívna reportérka Claire, ktorá pre svoj kariérny postup nemá zábrany a zrejme ani svedomie a pud sebazáchovy. 

Kapitoly sú znova, ako i v predošlej knihe rôzne dlhé. Aj napriek hrúbke knihy som ju opäť zhltla za pár dní. Príbeh je dynamický, stále sa niečo deje. Autor zabrdol aj do témy šikany. Nielen do jej dôsledkov v minulosti, ale aj do toho, ako poznačila vnútro šikanovaného v prítomnosti a budúcnosti. V tomto smere máme ako spoločnosť stále medzery a riešenie je v nedohľadne. Pri viacerých pasážach mi bolo až zle pri pomyslení kam až siaha ľudská krutosť a aká krehká je ľudská duša...

Vrah pri svojom besnení využíval strach. Najväčší strach obete. Zamyslela som sa, čo by to bolo u mňa. Nebudem prezrádzať, čo ak ma náhodou má v merku nejaký stalker 😂 Nie ty zmrd, neuľahčím ti to 🙊 Bolo však zaujímavé zistiť, aký strach kvári iných. No keďže som už vo svojom živote narazila aj na človeka, ktorý mal strach z gombíkov, lienok a lyžičiek, tak ma už asi nič neprekvapí 🤔 

Je mi pät, že to už vyznie kadejako, no kniha bola pre mňa dokonalá oddychovka. Hunter ako postava ma fascinuje. Keďže mi nebolo dopriate stať sa doktorom ľudských duší, tak si aspoň touto cestou vždy prídem na svoje. Divná kompenzácia a úchylka, som si toho vedomá. Mám v talóne asi aj horšie (napr. si mastím chlebík maslom asi hodinu, kým nie je maslo rovnomerne v každej štrbinke) 😂 Ak ste už presýtení severskými detektívkami a hľadáte niečo drsné, čo by nezaostávalo, tak toto je správna voľba. Navyše sú vyšetrovatelia sympaťáci a nie studené psie čumáky s tendenciou k pomalej sebadeštrukcii ako to u postáv z pera severanov býva. Trochu viac na nich cítiť vyšší príjem vitamínu D. U mňa určite 5/5⭐. Dúfam, že si touto recenziou nevyslúžim teplý flek na niektorej erudovanej psychiatrickej klinike alebo chladnej izbičke s rustikálnym mrežovaným okienkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)