4. decembra 2021

Manželka na poschodí - aké tajomstvá skrýva fešák z bohatej štvrte?

Keď sa v edičákoch ktoréhokoľvek vydavateľstva objaví triler s prvkami rodinnej drámy a nevery, tak môj radarik začne húkať a blikať. Asi mám v sebe trošku redaktora smotánkoidného programu alebo bulvárneho plátku, no táto kombinácia vo mne vyvolá vždy zvedavosť. Manželka na poschodí bola pre mňa jednou z najočakávanejších novembrových noviniek. 
Nasledovať budú dlhé litánie o mojich dojmoch z prostredia i postáv, tak si bežte ešte predtým po popcorn alebo si doprajte cikpauzu alebo odpichovanú arabesku od tejto "recenzie". K štýlu autorky sa vyjadrím stroho - vedela vystihnúť moment, kedy zmena rozprávača príbehu donútila čitateľa pretáčať stránky a kašľať na čas. Niekedy mi zmeny rozprávača či úsečné zmeny časovej linky vadia, no tu to bolo v rámci normy. Štýl písania mi sedel, nič ma nerušilo a pri knihe som si oddýchla. Teraz však k postavám a prostrediu. 

Luxusná štvrť, kde má aj trávnik zaujímavejší život a sebaudržiavací servis nákladnejší než vy a kde aj holuby radšej zadržia bobek, len aby boli aj strechy čisté jak božie oko... Navonok dokonalosť, vo vnútri faloš a hniloba. V takomto echt vyumelkovanom prostredí sa ocitne Jane - dievča, s ktorým sa život nemaznal. Vyrastala u pestúnov, odkiaľ utiekla za záhadných okolností. Svoje tajomstvo zúfalo skrýva a rovnako tají i svoju pravú identitu. Býva v otrasnom byte s ešte ostrasnejším Johnom. John je presne ten typ chlapa, ktorý vás vytočí už len tým, že existuje 😆 Na prvý pohľad slizniak, ktorý sa hrá na drsniaka, no v skutočnosti je to padavka.

Ako v rozprávke o Popoluške Jane pri práci v tejto vyššie spomínanej ťuťulimuťuli štvrti, kde chodí venčiť psíkov zbohatlíkov narazí na Eddieho. Na prvý pohľad šarmantného a neodolateľného boháča a navyše... vdovca! Jane nie je neviniatko a doslova nenápadne ako h***o v tráve sa rozhodne zloviť Eddieho i keď v nej hlodajú otázniky ohľadom zmiznutia jeho ženy. Čo však po tom, keď sa do sietnice už vypálil znak dolárika a lesk diamantov. Tento zrecyklovaný a na viacerých 90 stupňových cykloch prepraný pán Grey, však zjavne nie je až taký nevinný ako vyzerá a Jane zrejme nie je podozrievavá len tak zbytočne. Za hypermegasexy telom, pekáčom buchiet a na odpadnutie dokonale naškrobenou košeľou sa čosi skrýva... 

Eddie v súčasnosti riadi firmu svojej mŕtvej manželky. Tá sa dokázala z chudobnej dievčiny vypracovať na bohatú majiteľku obchodu s luxusnými haraburdami. Tými zásobovala aj svoje okolie. Ide presne o tie gýčové lapače prachu, ktoré majú od vkusu tak ďaleko ako ja od vydaja s arabským šejkom. Mal Eddie prsty v zmiznutí svojej manželky? Chopí sa Jane šance a vymení psie obojky a sáčky na psie ehm, bonbóniky 💩 za pobyt v luxusnom paláci vedľa Adonisa s bezodnou kreditkou? Bude duch nezvestnej manželky, ktorá bola tak dokonalá až to bolí Jane prenasledovať?  

Už od začiatku som cítila pri každej jednej postave taký divný pocit. Ani jedna mi nebola sympatická. Chorobná kleptomanka, zlatokop gigolo, užialený alkoholik, inkvizícia stepfordských paničiek a všadeprítomné "pižmo" zosnulej, stratenej manželky... Pri každej postave bol môj pud sebazáchovy nažhavený jak Peťov krovinorez. Niektoré postavy boli dokonca tak otravné, že aj moje neodbytné žlčníkové kamene sa môžu ísť hanbiť do kúta. Autorka teda stavila na charaktery, ktoré sa postupne vykreslia a vy budete mať chuť ovaliť ich lopatou, pomasírovať ich s parným valcom či podhodiť vyhladovanému žralokovi. No a Bea... Tá vďaka svojej pretvárke a všadeprítomným taľafatkám bude na vás vyskakovať z každej zásuvky a džury v stene. Biolit nepomôže a ani cesnak či hypnotické gúľanie očami. Skúšala som 
to a stále tam bola 😅

Šancu dostala každá z troch hlavných postáv. Na príbeh ako taký sa pozriete očami každej z nich. Koniec trochu prekvapil aj mňa a popravde by sa mi ešte rátalo zopár riadkov. Ak som aj tajne dúfala, že aspoň vtedy príde zázrak a že moje sympatie si získa aspoň niekto z tejto svätej trojice, tak nie, nič také sa nekonalo. V prípade trileru to však má tak byť. Tým, že mi boli všetky postavy vrcholne proti srsti si ma autorka získala. Možno niekto nazve tento triler priemernejším a menej zapleteným a prešpekulovaným, no ja som bola spokojná a dostala som čo som chcela. Ba možno aj viac. 

Samotný koncept a prvotný nápad možno nie je práve najoriginálnejší a mnohí ohrnú nosom, že toto už niekde čítali alebo videli. Moje prvotné očakávania vsak tento triler naplnil. Dostala sa mi  smotánka, módna polícia, kardashianky, popoluška i investigation discovery. Takže v konečnom dôsledku som bola s príbehom veľmi spokojná. Už len fakt, že ma postavy iritovali, no napriek tomu ma príbeh zaujal o niečom svedčí. Knihu hodnotím na 4.5/5⭐.

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Grada ❤📚

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)