10. decembra 2021

Posledná vec, čo mi povedal. Rodinná dráma s prvkami trileru s veeeeeeľmi pomalým rozbehom.

Po trileroch moje srdce baží jak zlatokopkino srdce po bohatom dedkovi na sklonku života. Keď som teda v sekcii pripravovaných kníh uvidela triler Posledná vec, čo mi povedal od Laury Daveovej, tak moje srdiečko zakrochkalo. 

Príbeh vyzeral viac než sľubne a našťastie anotácia si tiež zachovala dekórum a nechala čitateľa v napätí. Už len to rúško tajomstva, ktoré sa ako mrak znášalo nad touto knihou ma navnadilo. Kniha sa dlho na poličke medzi neprečítancami neohriala. Aké dojmy vo mne vyvolala? 
Autorka príbeh zasadila do veľmi nápaditého prostredia. Rodina Michaelsovcov žila na housebote blízko srdca San Francisca. Owen pracuje v úspešnej softvérovej firme, ktorá sa vypracovala z menšieho start upu. Jeho druhá manželka Hannah pracuje ako sústružníčka a pod jej rukami vznikajú z dreva dychberúce dekorácie a nábytok, za ktorým si dizajnový nadšenci a fajnšmekri idú nohy dolámať aj keď ich bankové klnto zakrváca. Hannah sa snaží nájsť si cestu k Owenovej dcére - 16ročnej pubertiačke Bailey. Rodinnú idylku však naruší Owenove náhle zmiznutie a tajomný odkaz na žltom papieriku - "Ochráň ju". 

Teraz budem asi kritická, no tento príbeh sa neskutočne ťahal... Prvá časť bola pre mňa doslova utrpením, ktoré by som prirovnala k jedeniu šťuky. Vonia a aj vyzerá a chutí fajnovo, ale to množstvo kostí vás vytočí. Buď hodíte vidličkou a vzdáte to alebo sa budete v rybe ešte hodinu pitvať a hľadať chutné kúsky mäska. Presne takto som s touto knihou zápasila. Úvodná časť ma doslova nudila a stále som čakala.... Ide teda skôr o príbeh s veľmi pomalým rozbehom, kde sa akcie a zvratov dočkáte až niekde v polovici. Nemôžem si pomôcť, ale až takéto tajomno a pomalé rozuzľovanie ma extra nenadchlo... 

Druhá časť knihy bola už o poznanie lepšia a akčnejšia. Stále však neprišiel želaný efekt. Teda aspoň u mňa to nejak nefungovalo... Navyše ma neskutočne začalo iritovať meno Owenovej dcéry. Furt som pred očami videla psíka zo Psej duše alebo ten mega sladký likér, po ktorom ste opitý až na 3. deň po konzumácií. Toto však bolo zrejme spôsobené tým, že príbeh mi prišiel ťahavý... Tretia časť už bola naozaj zaujímavá a všetko do seba začalo zapadať. Prišla mi však taká filmovo-americká... Neskôr som si prečítala, že manžel autorky je filmový scenárista a zrejme aj to malo na ňu vplyv. 

Hannah mi v tretej časti prišla v mnohých situáciách ako vymenená a nedokážem si pomôcť, no jej konanie mi neprišlo uveriteľné... Bála som sa toho, že príbeh sa bude príliš naťahovať a stále bludne točiť a že ho nakoniec autorka na konci veľmi rýchlo a bez hlbšieho vysvetlenia sekne a rozuzlenie vypľuje. Chvalabohu, to sa nekonalo. Rozuzlenie dostalo priestor a dočkali sme sa aj menšej záhady na konci príbehu. Tak ako to pri väčšine dobrých trilerov býva. Nie bodka, ale len taká polobodka. Práve toto hodnotím veľmi pozitívne, lebo práve pri trileroch tieto nedokončené a polootvorené konce milujem a rada potom nad nimi dusím svoju šedú mozgovú. 

Kniha by podľa všetkého mala mať aj filmovú podobu a zahrať by si v ňom mala Julia Roberts. Ak budem mať tú možnosť, tak si ho určite rada pozriem. Síce to býva skôr naopak, ale možno ma filmové spracovanie nadchne viac ako to knižné.  

Moja recenzia asi tentokrát nie je veľmi pozitívna, no mne žiaľ tento triler nesadol. Hoci mám rada psychologické trilery s prvkami rodinnej drámy, tak v tomto prípade u mňa táto kombinácia nezafungovala. Pomalý rozbeh a také točenie sa v kruhu mi nevyhovovali. Ak však máte radi pomaly plynúce príbehy a trilery práve tohto typu, tak to môže byť vaša šálka kávy. Pri niektorých postavách mi chýbala hĺbka a žiadalo sa mi ich viac vykresliť. Ako veľmi osviežujúci však považujem koniec resp. tretiu časť, ktorá síce mala muchy, ale konečne priniesla do príbehu viac šťavy a vzruchu. Aj polobodka na záver sa mi páčila a dumala som nad ňou. Knihu hodnotím na 3.5-4/5⭐ (naozaj som si tentokrát pri hodnotení nie úplne istá, lebo zas až také zlé to nebolo, len mi to nesedelo). Nenechajte sa však odradiť. Určite ešte uvidíte veľa pozitívnych recenzií. Ku mne prišla asi v mojom ududranejšom období... :/ Preto premýšľam, či jej v budúcnosti ešte dám šancu alebo či ňou neobdarujem niekoho v darovačke, aby si tak našla cestu aj k čitateľovi, ktorému možno viac zahrá na strunku... 

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Tatran 📚

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)