15. júla 2020

Nádej pre nespravodlivo odsúdených - skvelá grishamovka Strážni anjeli

Knihy Johna Grishama sú vo svete zárukou kvality a počas rokov svojej kariéry spisovateľa si získal už mnohých skalných čitateľov. Napriek tomu bola v mojom prípade kniha Strážni anjeli mojou prvou prečítanou "grishamovkou". Autor píše "krimi romány" najmä z právnického prostredia.
Ako by ste sa cítili, ak by Vás odsúdili na doživotie za zločin, ktorý ste nespáchali? Odpovedať na túto otázku by určite vedela ústredná postava knihy - odsúdený Quincy Miller. Quincyho od trestu smrti "zachránil" jeden jediný hlas porotcu, ktorý bol proti. Rozsudku trestu odňatia slobody na doživotie však nezabránil. Nad prípadom viselo príliš veľa otáznikov, svedkovia boli nedôveryhodní, dôkazy rozporuplné a motív prvoplánový. Po 22 rokoch väzenia sa však jeho prípadu chopí Cullen Post - bývalý právnik a episkopálny kňaz, ktorý už hneď v začiatkoch svojej právnickej praxe narazí na problém so svedomím a tak sa dobrovoľne vzdá kariéry právnika. Útechu hľadá vo viere. Po rokoch sa však znova ocitá v chápadlách zločinu a justície. Stáva sa členom neziskovej organizácie Guardian Ministries. Tá sa venuje prípadom nespravodlivo odsúdených väzňov.
Cullen sa stáva Quincyho poslednou nádejou v boji o očistenie svojho mena a snahe dostať sa na slobodu. Do väzenia ho dostal prehnitý systém, korupcia na najvyšších miestach a moc peňazí. Dokázať jeho nevinnu nebude ľahké a Cullen a jeho tím pri pátraní po pravde otvoria pandorinu skrinku...


Po prečítaní tejto knihy som si ťukala na čelo, prečo som tohto autora prehliadala. Príbeh bol totiž premyslený, mal logické vyústenia, zápletku a nechýbalo ani napätie. Autor dbal aj na detaily. Jediné, čo mi vadilo boli časté odbočky od Quincyho prípadu. Mne osobne by stačil iba jeho príbeh. Odbiehanie k príbehom iných Cullenových klientov mi miestami prišiel chaotický a doslova mi narobil "guláš" v postavách. Chápem autorov zámer - chcel udržať napätie a pozornosť i zvedavosť čitateľa, ale mňa toto skákanie celkom vyrušovalo. To je však moja jediná "výtka". Aj napriek téme bola pre mňa kniha príjemnou oddychovkou. Dĺžka kapitol bola tiež prijateľná a dodala knihe istú šťavu a dynamiku. Určite odporúčam, ak máte radi krimi či zaujímavé romány z právnického prostredia. Knihu hodnotím na 9/10*.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)