27. júla 2020

Môj manžel je sériový vrah...krimi s originálnym námetom a príliš akčnou hlavnou hrdinkou

Taňko zlatá, zas si si poriadne neprečítala anotáciu. Nie, netrhám si vlasy preto, že by ma kniha sklamala. Len som nepostrehla, že ide o sériu. No a keďže moja pamäť na mená je obzvlášť pri knižných sériách deravá ako slovenská diaľnica, tak som si povedala, že novú sériu tak skoro nenačnem. Hm, zmena plánu 😂

Autorka si vybrala vskutku originálny námet - manžel sériový vrah. Trocha mi pripomínal film Disturbia, hoci tam bol vrahom sused. Hlavná hrdinka je všedná žena, ktorá miluje svoju rodinu. Má dve deti a manžela, ktorý je pozorný a milujúci otec. Nič nenasvedčuje tomu, že niečo nie je v poriadku. Až dovtedy, kým túto sladkú rodinnú idylku nezničí otrasný, šokujúci nález, ktorý prevráti život Giny a jej detí úplne naruby...

Ako to už býva, okolie začne Ginu súdiť. Nik totiž neverí, že o zvrátenosti svojho manžela nevedela aj napriek tomu, že jeho "vražedný peliešok" sa nachádzal rovno pod jej nosom. Svoju nevinu síce pred súdom dokáže, no čaká ju neľahká úloha - s novou identitou ochrániť seba i svoje deti.

A tu sa začína tak trocha klišé. Áno, viem, že my ženy sme naozaj silné osobnosti. No spraviť zo zakríknutej, nesmelej, poslušnej žienky domácej nezničiteľného Hulka, ktorý má v malíčku svet počítačov a "drtí" internetových trollov hlava nehlava mi už príde trocha cez. Ten prerod sa mi zdal príliš rýchly. Je to síce sympatické, že autorka dodala tejto postave šmrnc, nebojácnosť, zdvihla jej sebavedomie a pasovala ju do úlohy matky levice, no neviem, veľmi som tomu neuverila a nepresvedčila ma.
Príbeh ma však pohltil. Kapitoly majú v priemere 20-30 strán, čítanie je svižné. Len v istej časti príbehu nastal útlm a bolo to trocha suché. Priznám sa, že meno "grázlika", ktorý sa do príbehu zamieša som tušila, no úplný záver ma nalákal na pokračovanie.


Ďalšie 2 časti si teda prečítam. V češtine už vyšli, na slovenský preklad si ešte počkáme. Kniha ma suma sumárum bavila, čítala sa dobre a splnila atribúty, ktoré od krimi očakávam - oddychovka, napätie, dobrý námet. Na uveriteľnosti jej uškodila príliš akčná hlavná hrdinka, ktorá počas rokov prenasledovania nabrala kontúry á la Jean Claude - toto autorka z môjho pohľadu prepískla. Knihu hodnotím na 7.5/10*.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)