23. mája 2023

Zberateľka príbehov. Pohladenie pre dušu so štipkou humoru, priehrštím láskavosti a prímesou romantiky

Zrejme patrím k intuitívnym čitateľom. Knihy si viac vyberám na základe pocitu a málokedy si dopredu pozriem recenzie alebo prečítam celú anotáciu. Pri Zberateľke príbehov to bolo podobné - prečítala som si len pár viet z anotácie a žiadne hodnotenie. Rada sa totiž ponorím s čistou hlavou a radšej bez očakávaní. 

Na začiatku knihy som cítila mierne rozčarovanie a trvalo mi niekoľko kapitol, kým som sa do príbehu poriadne začítala. Úvod príbehu na mňa pôsobil jemne chaoticky a popravde, mala som obavu, že celá kniha sa bude viesť v akomsi poviedkovom duchu s načrtnutím príbehov zjavne nesúvisiacich postáv. Myslím, že práve toto môže odradiť viacerých čitateľov od toho, aby čítali ďalej. No treba vytrvať. Po pár kapitolách je už príbeh celistvejší a konzistentný. 

Príbeh Zberateľky je príbehom Janice  - na prvý pohľad obyčajnej ženy žijúcej prostý život so všetkými rutinami, zvykmi a starosťami. Pracuje ako upratovačka, no má tiež jednu neobyčajnú záľubu - "zbiera" príbehy druhých ľudí. Možno to na prvý pohľad vyznie ako definícia klebetnice a zhromažďovačky klepov, no Janice tieto príbehy skôr pomáhali, než škodili a neškodila tým ani iným, čo je pri klebetných babách naopak súčasťou ich základnej výbavy a pocitu satisfakcie. Keď sa do jej života votrie excentrická beťárska deväťdesiatnička a bývala špiónka pani B., tak život Janice sa postupne od základov zmení. Huncútstvo sa podarilo 😁🙈

Nechýba ani ľahká, príjemná romantická linka, jemný vtip a miestami láskavý a miestami trošku diétnorýpkavý, no stále vkusný humor. Kniha nie je lakomá na množstvo postáv, ktoré si zaľúbite i ofrflete, lebo budete ako čitateľ tak trochu súčasťou ich domácností, života, minulosti i aktuálnych pohnútok. Hoci mi spočiatku prišla divná postava hovoriaceho uštipačného psa, tak aj toho som si nakoniec obľúbila. Aj dá sa povedať spomienková, historická linka týkajúca sa pani B. a príbehu, ktorým zlákala Janice sa mi rátala. Mám rada milé náhody a v mojom prípade najmä prepojenie na kráľa Edwarda VIII. bol veľmi zvláštnou náhodou, lebo v čase čítania príbehu som sa v práci lúčila s jednou z mojich najobľúbenejších hier v divadle, ktorá sa venovala rečovej vade Edwardovho brata. Odišla moja srdcovka a Zberateľka bola príjemnou bodkou za touto dojemnou rozlúčkou 💔


Aj keď som si na začiatku príbehu veľmi so štýlom autorky neporozumela, tak neskôr som sa ku knihe doslova prilepila. Po nástupe starej dámy nabral príbeh ľahkosť a úvod som začala chápať ako nutnú predzvesť neskoršieho smerovania príbehu. Zberateľka si získala moju priazeň a ešte dlho po prečítaní vo mne rezonovala a veľmi príjemne ma zahriala pri srdci. Občas totiž odvaha, jedno nevinné stretnutie či drobný impulz môžu byť odrazovým mostíkom k zmene. K zmene niečoho, čo nás dlho trápi, čo prehliadame a nad čím možno často mávneme rukou, lebo nás zväzuje strach. Príbeh bol takým magickým pohladením v často stereotypnej realite. 4.5/5⭐️ - uberám len kvôli rozpačitému úvodu.

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Tatran ❤️📖

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)