1. mája 2023

Štvrtý prípad Josie Quinnovej. Priznala sa Gretchen pod nátlakom alebo ozaj spáchala zločin?

Pri sérii s Josie Quinn som spočiatku váhala či sa do nej pustím alebo nie. V čase, keď u nás vyšiel v preklade prvý diel som už totiž mala rozčítaných viac krimisérií a bála som sa efektu žánrovej prežratosti alebo guľášu v postavách.  Nakoniec však vyhrala zvedavosť a tak trochu aj radosť z toho, že hlavnou hrdinkou je konečne vyšetrovateľka, lebo som cítila pretlak maskulinity v knižných krimisériách. Autorka má zjavne kopu nápadov, lebo nové časti chŕli rýchlejšie než Čepček nové návrhy. Prekonalo Nečakané priznanie predošlú časť?
Táto séria je mimo iného zaujímavá aj tým, že autorka podsúva čitateľovi aj pikošky z iných odborov. V tomto prípade napríklad aj z epigenetiky. Gro príbehu sa vyvíja okolo samotnej vyšetrovateľky a veľmi úzko súvisí aj s jej osobným životom. Josie si už od prvej časti prechádza obrovskými zmenami a to nielen v profesnej sfére, ale aj v súkromí. Touto húsenkovou dráhou si s ňou prejdeme v každej jednej časti. Inak tomu nebolo ani v Nečakanom priznaní, kde jej život opäť raz preverí nielen zločin a náročné vyšetrovanie, ale aj démony z minulosti a Josina tvrdá palica... 

Ako dobre poznáte svojich kolegov? Udržiavte s nimi nutné chladné vzťahy so zdvorilostnými otázkami alebo ste kamoši aj mimo pracoviska? Josie si so svojou kolegyňou Gretchen rozumela, vzťahy boli také 50 na 50, našli spoločnú reč hlavne pri komplikovaných vzťahoch s toxickými matkami, no stále tu bolo nejaké to ale... Keď sa stane vražda blízko domu Gretchen a ona záhadne zmizne, tak sa stáva hlavnou podozrivou. Josie však na celom prípade niečo nesedí a asi ako jedna z mála Gretchen verí a hľadá súvislosti a skryté stopy...Na povrch sa tak vyplavia mnohé bolestivé tajomstvá.

Hoci táto časť úplne neprekonala Matkin hrob, tak rozhodne nesedela zahanbená v kúte. Hlavne posledné 2 tretiny príbehu už prípad naberá grády a cítite sa ako žaba v mixéri. Keď sa navyše do príbehu zamieša obávaný motorkársky gang a starý nevyriešený prípad sériového vraha, tak je jasné, že vaše nechtové lôžka dostanú zostrih Lloyda Christmasa a že si nervičky napnete ako babka svoje bombarďáky. 

Čo mi však trhalo kútikmi a privádzalo ma do rovín, kde si popod nos nadávate a imaginárne danú postavu smažíte na grile bola postava Josinho šéfa. Dynamika príbehu vám nedovolí knihu len tak zavrieť, lebo každá kapitola končí tak, že vám ďalšie smerovanie bude vŕtať v hlave. Ja som síce túto knihu čítala dlhšie, no i to len vďaka tomu, že som sa v čase jej čítania sťahovala a omylom som ju zabalila do krabice 😁 Táto séria u mňa vyhráva v kategórií "oddychovejších krimi", kde odpúštam aj mierne trhlinky či občasnú americkú spasiteľsko-záchranársku arómu s robocopickým hrdinom, ktorý by dokázal aj odpapuľovať vlastnej babke pri nakladaní ďalšieho chodu. Už teraz sa teším na ďalšiu časť a verím, že autorka bude napredovať a nie podliezať latku. 4.5/5⭐️ - lebo Matkin hrob je u mňa zatiaľ naj časť tejto série. 

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Grada 🌞

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)