31. augusta 2023

Srnka - čo prinieslo pokračovanie zvieracej série? Dočkáme sa rozuzlenia?

To, že s hodnotením Srnky prichádzam takmer 4 mesiace po jej dočítaní môže mať viacero príčin. Pre nepopularitu dlhých hodnotení uvediem len 2 a nie 300, aj keď som jukebox na výhovorky 😂 Prvou z nich je možno to, že ma kniha nebavila a tak som sa radšej zahrabala ako pštros a nechcela ísť s pravdou von. Druhá možnosť je tá, že som lenivá lemra a tak som hodnotenie odkladala. Drahý Frankie Kozmon, môžeš odvolať návštevu srdciara, lebo možnosť číslo dva je správna 👀 Na čítanie Srnky som si totiž vybrala ten najnevhodnejší čas - sťahovanie a z tohto cyklu sa ešte stále pomaly vyhrabávam.

Po dočítaní Volavky prekonali moje nechtové lôžka traumu a moja nervová sústava zaznamenala otrasy ako oceán po prde vráskavca. Volavka totiž skončila ako skončila. Nechcem zhorieť v knihomoľskom spoilovacom pekle, tak pomlčím. Na Srnku sme čakali pomerne dlhý čas - áno, rok a pol je v živote maniakálneho knihomoľa zaľúbeného do série ako Romana T. do svojej rakety dlhší ako večnosť. Navyše ma Srnka ohúrila nielen obálkou, ale aj samotným názvom. Nie, nie som ultras Bambi, no ako poľovníková dcéra som bola celkom zvedavá, čo ma čaká a s prečo si autor vybral ako totemové zviera tohto príbehu práve srnku. To, či boli zvyky zachované a nijako pozmenené som od oca nezisťovala - rozhodla som sa, že budem autorovi veriť 😁

Konečne boli moje priania vyslyšané a moja obľúbená postavička - sympatická introvertná psychologička Petra dostala viac priestoru. Potešilo ma, že sa aj napriek svojmu rozhodnutiu nakoniec znova stala aktívnou členkou tímu pri vyšetrovaní veľmi záhadných a násilných sérií vrážd, pri ktorých veľkú úlohu zohrali aj staré poľovnícke rituály. Kozmon sa znova vyhral so psychológiou postáv, pričom v tejto časti sme niektorým prenikli ešte viac pod kožu. Nebolo to len o ich profesnom raste. Spoznali sme ich ako ľudí z mäsa a kostí, so svojimi starosťami i démonmi, ktorí nimi lomcovali. Zvrat, ktorý nastal ešte na začiatku si pri mojom čítaní v buse a radostnom "yes" vyslúžil menšiu hanbu. Konečne však môžem s čistým svedomím schovať lopatu a klobásy nachystané pre lačné strážne psy zožrať a potom láskať svoj žlčník vyprošťovákom (pochopí len ten, kto čítal moje hodnotenie Volavky a aj Volavku samotnú 😎 ).

Vyšetrovanie prípadu bolo opäť premyslené a zaujímavé. Páčilo sa mi to "nazeranie do hlavy páchateľa" a flashbacky do jeho detstva. Práve v tom období bolo totiž zasiate semienko zloby, ktoré časom rástlo... Na vyšetrovaní sa podieľal nováčik Liška a aj staronový člen tímu Bernát, ktorý sa na oddelenie vracia po osobnej tragédií. Dokážu títo dvaja spolupracovať a vyriešiť tak zapeklitý prípad a uchrániť Bratislavu pred šialencom, ktorý ako svoj rukopis využíva staré poľovnícke zvyky? 

Dočkali sme sa aj typicky otvoreného a gumuvtrenkách naťahujúceho konca, ktorý ma celkom prekvapil. Páčilo sa mi aj "džabnutie" do náročnejších tém ako závislosť na utlmovacích látkach a následky traumy z detstva. Moja "kamka" Denisa našťastie až tak veľa priestoru nedostala, takže vytŕčajúca spodná bielizeň bola pasé 😆 Opäť bod navyše. No a nakoľko sa len v týchto dňoch klebetným bookstagramom roznieslo, že pokračovanie je za dverami a v októbri na pulty kníhkupectiev doskacká koza turiztyczna - Kamzík, tak sa už teraz neviem dočkať. Srnka sa zaradila v mojom top rebríčku kozmonoviek niekde medzi Volavku a Kukučku, pričom prvenstvo si stále drží Červ. Oceňujem nielen opäť pekne prešpekulovaný prípad, pestrú paletu postáv a priestor nielen na rozvoj ich profesnej, ale aj súkromnej stránky, vytiahnutie ťažších sociálnych tém, ale znova aj osvieženie vo forme pridania prvku z úplne iného súdka do celkovej koncepcie príbehu - v tomto prípade to bolo poľovníctvo (v minulých častiach napríklad mafia, obchod s orgánmi...). Neostáva mi nič iné ako 5/5💥 a už chcem byť konečne minimálne mŕtvola alebo patológ v niektorej ďalšej časti, ehm 😬  #taňkomádivnéživotnéciele #hlavnenenápadne 😂

Za knihu ďakujem sebe a svojej výplate 😁😁😁

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)