4. augusta 2021

Kozmon to jednoducho vie. Ako mi Volavka ukradla srdce a rozplakala ma.

Budem sa znova trápne opakovať, aby sa nezabudlo. Som beznádejne knižne zaláskovaná do Mareka Wolfa a celej Kozmonovej zvieracej krimi série. Asi už vzniká podozrenie, že sa s Frankiem delím o tantiémy 😌😁 Ale... Wolfov "stvoriteľ" si ma tentokrát trošku pohneval. Koňec lásky, fotku vrac. Ste v šoku? Tak čítajte ďalej 🤷‍♀️

Piatu časť série s názvom Červ som čítala ako prvú krátko po tom než vyšla. Až o pár mesiacov na to som dobehla resty a dočítala aj zvyšné časti série pekne po poradí. Preto som sa na Volavku neskutočne tešila a trošku si ju aj šetrila. Ale recenzie iných blogerov ma napli jak strunku a tak som jednoducho musela urobiť čachre machre vo svojom čitateľskom TBR liste a nenápadko ju posunúť vpred ako tetuška na úrade svoju známu v plnej čakárni. 

Volavku som zhltla v priebehu 3 dní. Keďže pokračovanie je v nedohľadne, tak som si ju kúskovala ako fajnovú bonboniéru. Najprv marcipán, potom to s karamelovou náplňou, hm ten nenápadný bonbónik s orieškami tam vzadu, na vyváženie tú s griotkou a nakoniec zas my guilty pleasure marcipán 😂 Prišla som asi o polovicu nechtov, moje hnedé odrasty nadobudli odtieň na Gandalfa a moje EKG by vystrašilo i skúseného srdciara. To čo toto? A tak moja otázka znie: plakali ste niekedy pri krimi alebo pri žánri, kde to snáď ani nie je možné? Ja áno. Asi prvýkrát. 

Nebudem veľmi rozpitvávať dej, aby som nechtiac niečo dôležité nevyzradila, ale je vám asi jasné, že sa budem vykecávať 😂 Čo sa mi páčilo bol fakt, že psychologička Petra sa v príbehu objavila viackrát a konečne jej bol dopriaty väčší priestor. Nemôžem si pomôcť, ale toto trdielko mi veľmi prirástlo k srdcu a občas sa v nej aj nájdem. Hlavne ako bútľavá vŕba prehnane prešpikovaná empatiou a vyzbrojená psychologickými oblbovákmi. Ordinačné hodiny nemám, kvôli termínu zavolajte mojej neexistujúcej sekretárke. Ďakujem, nemáte za čo 😁 sarkazmus je bonus navyše 🤷‍♀️

Moja "kamka" Denisa sa v príbehu objavila iba sporadicky a síce mi to trhá žily a musím sa preventívne štipnúť, no normálne mi chýbala 😁 Jej etudy s nenápadne vystrčenou spodnou bielizňou a odhalenou zadnicou mi však nechýbali, ako inak. A tak svojej povesti neostala nič dlžná a to aj napriek tomu, že sa v knihe objavila tak často ako polka našich poslancov na rokovaniach v parlamente. Svetlým momentom príbehu bol aj Karol Lupták, ktorý sa pomaličky odrážal od dna a postupne zbieral stratenú sebadôveru. Som však rada, že nie je hlavnou postavou série, lebo jeho povahové vlastnosti a neduhy mi pasujú skôr do severských krimi, kde sú jemu podobní hrdinovia kníh povinnou výbavou. 

Marek Wolf sa v tomto príbehu ocitá medzi 2 mlynskými kameňmi. Ako už aj anotácia naznačuje (to len pre istotu, aby ste ma neobvinili zo spoilovania) tak jeho mama Katka bola zavraždená a hlavným podozrivým je jeho nevlastný brat Patrik, ktorý je navyše na úteku. Existuje prepojenie medzi vraždou Marekovej matky a gangom obchodníkov s ľudskými orgánmi? 

Dej postupne odkrýval pozadie hrôzostrašného biznisu a jeho chápadiel. Dovysvetlená bola i minulosť Marekovej matky. Dozvedáme sa ako sa vlastne Liam Wolf - Marekov otec, ocitol v Československu a ako sa spoznal s jeho mamou. Nebude chýbať ani typická Marekova tvrdohlavosť, neústupčivosť a oceľové svaly 😁 Vyhodíte ho dverami, vráti sa cez sifón. 

Záver ma však zabil a vyrval mi srdce z hrude. Určite poznáte ten pocit, keď sa začítate, už ste na konci, no vy ste nenažratý a chcete ďalšie stránky... a tie stránky tam už nie sú 😐 ako mám teraz žiť ďalší rok aj niečo a nevedieť čo sa stane? Na ďalšiu časť si vraj počkáme ešte dlho a to sa mi teda nepáči a preto sa hnevám ako bohyňa pomsty 😱😡 Milý Frankie, ak pokračovanie nebude skôr, tak ťa budem chodiť každú noc strašiť vo sne (znie to ako vyhrážka, ja viem, ale bála by som sa - preventívne 🧛‍♀️🧟‍♀️🤷‍♀️👯‍♀️) 😁 ...no a teraz si už po mňa fakt príde NAKA a nielen s baranidlom, ale aj bielym mundúrom s rukávikmi vpred uviazanými vzad 🤣😂 

Neviem ako vy, ale ja som už prichystaná. Lopatu som si požičala od susedov, lampášik a baterku som vyhrabala zo skrine, oprášila som tmavé oblečenie, gumáky a pre istotu si zbalím aj lepeňák a klobásu pre lačné psy. A od Imothepa si požičiam jednu z jeho kníh čáry máry fuk, ehm. Kto si Volavku už prečítal, tak asi ten pochopí a možno sa ku mne pridá. Kto nie, tak nebojte sa, nepreskočilo mi, mne šibe už dávno 😂🤣 Na definitívne rozuzlenie si teda zrejme ešte počkáme. K tomu smeruje aj moja jediná výhrada - také dlhé čakanie na ďalší diel si nezaslúžime, tak Frankie nakopni vrtuľu až bude klávesnica horieť 😆 lebo ja nevydržím! 

S Paľkom zdieľam jeho smútok. Presne takto som vyzerala po dočítaní knihy 😂🤣

Volavku hodnotím na 4.5/5*. Za záver knihy sa moje srdce nepoďakuje, lebo v isté momenty ťahalo rovné čiary (nie také!!!), v každom prípade však táto séria a jej hlavný hrdina ostavajú mojimi miláčikmi a budem netrpezlivo prešľapovať dokým neuzrie svetlo sveta ďalšie zvieratko, bylinka alebo hocičo iné 😀 Len nech to už JE! 😶

Už x ľudí na moje odporúčanie po tejto sérií siahlo a neprišla mi ani jedna reklamácia. Ak teda hľadáte prijemné slovenské krimi s takým tým severským espritom a sympatickými hrdinami, kde v popredí nie je len ich práca, ale aj vzťahy a súkromie, tak neváhajte a urobte si miesto na poličke 😉 ...a ja si teda poprosím % z tantiém, díky 😂🤣 

Zdroj koláže: pinterest.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)