14. júla 2021

Vlk. O Wolfových koreňoch. Mafia, polícia, česť či faloš?

Hoci má v poradí štvrtá kniha zo zvieracej série Františka Kozmona naozaj krásnu a až hypnotizujúcu obálku, tak sa priznávam - dlho som ju obchádzala. Tématicky mi bola asi najviac vzdialená - prostredie mafie v knihách či filmoch je úplne mimo môjho spektra záujmu. Keďže však ostávalo zopár vecí zo života hlavnej postavy pre čitateľov otáznikom, tak som ju jednoducho nemohla vynechať. O svojom Marečkovi musím predsa vedieť všetko! 🤣😁🤷‍♀️

Ako už aj anotácia naznačuje, tak Marek Wolf sa vracia do Kanady. Vracia sa do krajiny odkiaľ pochádzal jeho otec Liam a kde prežil časť svojho života. A odkiaľ doslova zdúchol... Zvedavosť, túžba po poznaní pravdy, minulosti a pôvode mu však nedá spávať... Navyše sa objavia aj hrozivé maily od vraha. A i keď Marek šípi, že sa takto nechá zlákať do pasce, tak nakoniec odchádza zo Slovenska a mieri do Kanady. Jeho bývalí kolegovia a hlavne šéfka ho neprivítajú práve s otvorenou náručou. A tak musí pátrať na vlastnú päsť. Marek stoj čo stoj musí zistiť, čo má s prípadmi spoločné jeho otec a kým jeho otec vlastne bol. Čestný policajt či zradca, ktorý sa nechal zlákať zločinom? A čo má s tým všetkým spoločné kanadská vetva talianskej mafie, mexické pouličné gangy a kolumbijský drogový kartel? Ja viem - parádny mix. Jeden fešák krajší, než druhý a tretí a štvrtý :D Nohy si za nimi dolámať, no 😅

Áno, práve posledne menované postavy mi naháňali hrôzu a ježili sa mi z nich vlasy. Moje predstavy o mafiánoch - malé, potetované pupkaté sudy s chlpmi aj tam, kde to gravitácia už ani neumožňuje a kde pomôže už len krovinorez alebo zápalka, plytké, nevypátrateľné hroby, bazény plné žralokov a krokodílov (starring - bio skartovačky obetí), silné rodinné väzby, reťáze až po zem, sakramentsky nebezpečne rozopnuté košele alá Pucci... ach... Mám asi dosť skreslené predstavy, no nedokázala som si pomôcť. Musím však vyzdvihnúť jedno obrovské pozitívum! V príbehu sa neobjavovala Denisa :D Takže moju výbavu na zachovanie morálky a cudnosti (jednou našou nemenovanou poslankyňou approved) som mohla nechať oddychovať v šuflíčku. Nie, nie som jej fanúšičkou. 

Pre genealógov a menázabúdačov - pripravte si nalepovacie lístočky. Objaví sa tu celkom slušný arzenál nových postáv, navyše aj inej národnosti. Určite ich budete potrebovať. Miestami mi síce liezol na nervy aj samotný Wolf v roli Robocopa, ktorému sa guľky vyhýbajú asi tak ako mne zvýšenie platu a jackpot v Prasiatku v žite, no keďže Marek je mojou srdcovou záležitosťou, tak som túto skutočnosť predýchala. Veď ktorá z nás by mu nechcela fúkať bobo (nemyslím na žiadnu úchyláčtinu, ale boľačku) a ktorá z nás nie je potajme doňho :D A hlavne, ktorá by mu dopriala po jeho boku konečne milú ženskú? Mňa viac ako riešenie prípadov trápi práve táto skutočnosť. Hrozné. Asi prestanem pozerať telenovely a vypnem v sebe ustarostený mód mamičky zarytého starého mládenca, keď čítam o Marekovi W. 

Táto "kozmonovka" bola pre mňa povinnou jazdou. Ale nakoľko nie som extra milovníkom mafie v knihách, tak je asi jasné, že u mňa až tak tématicky nezabodovala a nebude patriť medzi moje top knihy od autora. Nakoľko však dotvorila mozaiku Marekovej minulosti a jeho pôvod, tak ju zas nemôžem ani hodnotiť zle. Aj tu som rovnako ako pri predošlých knihách ponocovala, lebo som bola zvedavá, akým smerom sa bude príbeh uberať. A práve to je pre mňa dôležité. Ak ma kniha tak napne a priklincuje, tak potom je jasné, že neobľúbenosť témy je zanedbateľným "problémom". Určite ju však nečítajte ako prvú. Ak s touto sériou iba začínate, tak čítajte knihy po poradí. Alebo si prečítajte Červa a Volavku a potom zvyšné časti. Vlka nevynechajte. Dá vám odpovede na viacero otázok. Čo to aj iba načrtne - odhalenie vraj príde až vo Volavke. Na tú sa už chystám - idem si po ňu ako po odmenu za zvláštnu sezónu v práci. Knihu hodnotím na 4/5*. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)