17. júla 2021

Láska s vôňou Paríža... a syra

Nie, chyba nie je vo vašom prijímači. Vážne sa na mojom profile/blogu objavila fotka románu. Za láskou do Paríža od Victorie Brownlee. Ja zarytý nefanúšik ženských románov, ktorého rozčuľuje večne recyklovaná téma a naivita ženských hrdiniek. Na svoju (aspoň pre moju pokojnú dušu) obhajobu však musím poznamenať, že som mala pádny dôvod pre tento výber. 

Anotácia. Po prvých vetách som si klepkala po čele. Taňoslava, to je o tebe? Podobnosť som našla hlavne v situácií, v ktorej sa ocitla hlavná hrdinka. Hoci pár trhlín by sa tam našlo, chvalabohu 😁 Bolo šum a fuk, že ide o román. Povedala som si - prečo nie? Občas si treba trošku oddýchnuť, zaloviť aj v iných vodách a s prepáčením vyprdnúť sa na predsudky. A keďže je leto a romantika a oddychovky k nemu patria, tak sem s tým! 

Moje geografické srdiečko zaplesalo. Neocitáme sa len ako obálka napovedá v Paríži, ale aj v Melbourne. Hlavná hrdinka Ella totiž žije u protinožcov. Jej príbeh začína koncom jej dlhoročného vzťahu. Ten stroskotal na jednej zásadnej veci - jeden dával tomu vzťahu všetko a druhý si z neho robil trhací kalendár. Ellin (ex)priateľ Paul bol presne tým chlapom, ktorého väčšina žien vo svojom živote spozná. Príde, pobudne, spraví prievan a potom odíde. A rozbije pritom všetky okná. Našťastie - okná sa dajú rýchlo vymeniť, stačí nájsť šikovného sklenára 😉😆 Už keď som čítala o nejakom pobyte s cieľom spoznávania seba samého, tak som si hovorila - bože, trepnite mu niekto aj za mňa po hlave a najlepšie knihou od Folletta alebo panvicou na grilovanie. To by už nemusel míňať majland či predávať obličku a ani sa trepať kdesi, kde ani GPS netuší, kde sa nachádza s cieľom spoznať seba samého.

Ellino srdce teda ostáva zlomené. Rozhodne sa odísť na rok do Paríža. Kvôli Paulovi sa totiž vzdala cestovania, ktoré jej dávalo akýsi pocit slobody. Hoci sa práve v Paríži dala s Paulom dokopy... Nespôsobí jej práve to ešte väčší žiaľ? Alebo platí staré známe - klin sa klinom vybíja? 

Ako už anotácia naznačuje, tak v tomto príbehu sa vyskytne milostný trojuholník. K atmosfére romantických francúzskych uličiek, lahodnému vínu a povestnej francúzskej elegancii ešte pridajte jednu ingredienciu - syr. Práve ten zohrá v príbehu veľmi dôležitú rolu. Hoci ja syr milujem, tak na moje pomery ho tu bolo niekedy až príliš veľa a jeho spevavé popisy mi už časom liezli na nervy, no nakoľko ide o nosný prvok tohto romantického príbehu, tak som to už neskôr brala ako nutnosť. Nevyhneme sa ani klišé vo forme postáv - tichý pozorovateľ s krásnou dušou a neodolateľný milovník či klišé vo forme smerovania príbehu. Nečakajte extra zvraty ani prekvapenia. Len sa nechajte romanticky a príjemne unášať. Kniha je vhodná ako oddychovka na výlet, k bazénu, morským vlnkám či na leňošenie na balkóne alebo ako úteková literatúra pred ratolesťami. Letné nenáročné čítanie. 

Po tomto všetko sa asi aj ja vydám do Paríža... Ehm, akurát tak prstom po mape. Takže odprevaďte šok a prichádzajúci infarkt a vystreľte konfety, ešte tu ostávam 😆 Nemôžem tvrdiť, že by sa mi kniha nepáčila. Práve naopak - pre mňa to bola príjemná oddychovka a zhltla som ju naozaj v rekordnom čase. Prekladala som si ňou tématicky ťažšie stráviteľnú knihu a som rada, že ma môj inštinkt nesklamal. Mysľou som sa teleportovala do Paríža, napchávala sa syrom, vychutnávala si fajnové víno a sedela na deke pod Eiffelovkou... a možno i s fešným žabožrútom v pásikavom tričku 😉😂 Hoci ja som skôr na slovenských fešákov s koňom, čo dokážu narúbať drevo, vymeniť žiarovku a odspievať serenádu 😀 Knihu hodnotím na 3,8/5⭐. 

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada. #spolupraca 

P.s. pri photoshootingu knihy neutrpel ujmu žiadny zo syrov... teda...ak sa neráta to, že som ich preventívne zožrala 😭😆 a zo slivkovej šťavy v pohári na víno som sa nestihla pripiť 😆

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)