21. augusta 2020

Triller, pri ktorom si nebudete ničím istý - Manželka a vdova

Táto útla knižka ma v edičnom pláne zaujala už na prvý pohľad. Musela som ju mať. Kto ma pozná vie, že dobré krimi či triller sa v mojich rukách dlho neohrejú. Hneď padnú za obeť môjmu zrýchlenému čítaniu, smädu po napätí a nečakaných zvratoch. 

Čítanie knihy mi zabralo asi tak 1 a pol dňa. Doslova na jednu šupu. Kapitoly sú na striedačku venované dvom hlavným protagonistkám. Ako to už aj z názvu vyplýva - manželke a vdove. Tie sú povahovo odlišné a ich život, stereotyp a spoločenské postavenie sú od seba tiež na míle vzdialené. Tak teda poporiadku. Kto je manželka a kto vdova? Spája ich niečo?

VDOVA: Kate na prvý pohľad naškobená dobrá žienka, ktorá si žije ako v bavlnke. Má úžasnú dcérku a manžela. Svoje manželstvo pokladá za šťastné, svojho muža za úspešného a hodného uznania, nakoľko svoj život zasvätil starostlivosti o ľudí na sklonku života. Trocha jej však unikajú isté súvislosti a ani len netuší, že jej muž ukrýva "kostlivca v skrini". Celý tento kolotoč strachu, tajomstiev a nevysvetliteľných, divných indícií spustí Johnovo zmiznutie. Kate ukáže svoje pravé ja a rozhodne sa pátrať na vlastnú päsť. Žila posledné roky v ilúzií s úplným cudzincom alebo sa ju len niekto snaží zneistiť? 

MANŽELKA: Belport. Zvláštne prístavné letovisko, v ktorom je mimo turistickej sezóny mŕtvo. Obyvatelia sa tu musia obracať, aby dokázali prežiť. Abby nie je výnimkou. Pracuje v miestnom supermarkete a neváha brať si nadčasy, len aby sa jej rodina mala dobre. Jej manžel Ray je doslova "baba na všetko" a ako VIP údržbár sa stará o prázdninové rezidencie a záhrady boháčov, ale aj skromnejšie usadlosti starousadlíkov. Spolu vychovávajú dve deti - Lori a Eddieho, s ktorými lomcuje puberta a pre ňu typický vzdor i hlasné prevracanie očami. Fádny život v tomto ostrovnom zapadákove, kde sa chodia muchy otáčať však naruší vražda a každý sa správa tak trocha čudne. Čo je za tým?

Pokiaľ v tomto príbehu hľadáte niečo zložité, tak Vás vyvediem z omylu. Autor stavil na jednoduchosť, ale v dobrom slova zmysle. Príbeh - i keď sa to možno nezdá je naozaj jednoduchý, no autor ho dokázal tak prešpekulovať a pomotať, že v istom momente budete "čumieť" a rozmýšľať nad tým, čo Vám uniklo. Minimálne takto to bolo v mojom prípade. V istých momentoch som naozaj premýšľala, či mi neušiel nejaký detail a mala som nutkanie vrátiť sa o pár stránok. Môj výraz bol v tej chvíli asi všehovoriaci. Napadalo ma všeličo od návštevy mimozemšťanov až po spiknutie (a to nie som milovník konšpiračných teórií). Ešte dobre, že som svoje nutkanie potlačila a čítala ďalej. Potom sa mi rozsvietila žiarovečka. Ani vy sa nenechajte opantať milným dojmom a vystresovať a rozhodne čítajte ďalej. Nič z príbehu Vám neušlo, všetko pochopíte neskôr a príbeh Vám do seba pekne zapadne ako puzzle. Nebudem prezrádzať, to by som už vyspoilerovala. 

Čo musím tiež vyzdvihnúť a pochváliť bol samotný zaujímavý námet, ktorý mal síce autor v hlave, no veľký podiel na výsledku mala aj jeho manželka. Šikovná, tu si milý Christian držte. Jej nápad dal knihe iný náboj a rozmer. Opäť sa stretávame so zaujímavými postavičkami, ktoré Vás udržia v napätí. Jedna z nich Vás možno prekvapí svojou bizarnou úchylkou v preparovaní zvierat. Zvláštne oživenie a zároveň čudesný spôsob trávenia voľného času. Komu nevadia morbiďáci, ten si príde na svoje. Autor tiež niektorými vsuvkami a udalosťami tak trochu pichne do osieho hniezda. Túto časť príbehu som akosi vytušila, no jej aktérov som netipovala správne.

Čítanie tejto knižky som si náramne užila. Príbeh ma doslova vcucol a tak som prevracala stránku a za stránkou a čas sa pre mňa v tej chvíli zastavil. Chcela som si ho ešte chvíľku vychutnať a tak som si posledných 50 strán nechala na ďalší deň. Postavy v knihe sa mi tiež páčili, išlo o naozaj rozmanitú paletu ľudských charakterov, vzorcov správania a spletí tajomstiev. Určite si niekedy v budúcnosti dám čítacie repete. Knihu hodnotím na 9/10*. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)