20. augusta 2020

Príbeh ako na húsenkovej dráhe - Sedem manželov Evelyn Hugovej

Túto knihu som veľmi dlho ignorovala. Mala som pocit, že ide o ďalší presladený román. Aj názov mi nejak "nerezal" a automaticky som si túto knihu zaškatuľkovala ako  príbeh inšpirovaný Elizabeth Taylor. Nakoniec som to však riskla a knihu si prečítala.

Nejde len o akúsi pikantnú, no zároveň sterilnú spoveď fiktívnej filmovej hviezdy. Tento príbeh toho ukýval čosi viac. Síce som sa nevedela zbaviť dojmu, že Evelyn je vlastne Elizabeth len možno málinko v odvážnejšom prevedení, tak som knihu doslova zhltla. Možno niektorým čitateľom bude práve autorkina "nadstavba" (popíšem neskôr) prekážať, no podľa môjho názoru práve to utvorilo príbeh, ktorý je síce v mnohých ohľadoch šokujúci, mierne pritiahnutý za vlasy, no zároveň aj jeden z tých, ktorý gro čitateľov nadchne. Kniha je príjemnou oddychovkou, pri ktorej budete hlavnú hrdinku milovať i nenávidieť

Nebudeme si nahovárať, že svet šoubiznisu hlavne za veľkou mlákou je symbolom krásy a že byť svetovou celebritou je ľahké. Nejedna celebrita už prišla s priznaním, že za jej úspechom stoja častokrát až nechutné praktiky a ešte nechutnejší páni, ktorí ťahali za nitky vo filmovom priemysle. Cenou za výslnie a atraktívne roly bola strata vlastnej identity i sebaúcty. Inak tomu nebolo ani v prípade hlavnej hrdinky Evelyn Hugo. Tá sa na sklonku života rozhodne, že chce ísť s pravdou von. Sprostredkovateľom jej príbehu má byť Monique - nepopísaný papier sveta žurnalistiky, mladá, no nedocenená redaktorka, ktorej talent je nespochybniteľný, no príležitosť zažiariť zahataná mnohými prekážkami. Evelyn je však tvrdohlava a trvá na svojom - svoj životný príbeh mieni vyrozprávať len Monique. Skrýva sa za touto požiadavkou aj niečo viac?


Evelynin príbeh sa pretkáva s príbehom Monique. Evelyn ju v mnohom inšpiruje a dodá jej sebavedomie i dávku potrebnej drzosti a odvahy. Veľmi sa mi páčili aj vsuvky uprostred vo forme novinových článkov vtedajšej doby. Pekne to do seba zapadalo, dofarbilo i oživilo príbeh. Kniha je celkovo rozdelená na 7 častí - áno, uhádli ste. Každá jedna je o konkrétnom manželovi pani Hugo. Tu nám autorka prináša naozaj kvalitnú a veľmi rozmanitu zmes ľudských charakterov. Od ťuťmáka, cez lámača ženských sŕdc, násilníka, samoľúbeho blba až po "takmer" dokonalého manžela, ktorý mal jedinú chybičku - bol gay. A tu nachádzame ďalšiu "senzáciu". Autorka sa nebála otvoriť tajomnú komnatu a tému, ktorá aj dnes často otvára diskusie a víri spoločenskú mienku. LGBT - čím príbeh okorenila, zároveň aj oživila a nepostavila ho do rady "toto tu už bolo". Hoci práve možno vďaka tomuto prvku niektorí čitatelia knihu zatratia a nedajú jej šancu...


Čítať tento príbeh bolo ako jazdiť na húsenkovej dráhe. V istých momentoch som Evelyn neznášala, považovala ju za mrchu a synonymum toho, čo ma na ženách vytáča. Rozčuľovala ma jej drzosť, často až povýšeneckosť a snobizmus. Potom však nastal zlom a začala som ju "obdivovať" za jej vnútornú silu, odhodlanie a odvahu. A hlavne to, že si išla za svojim a kašľala na to, čo si o nej myslia - i keď mnohokrát konala tak, aby bola v očiach ľudí niekým iným, čo sa mi už naopak priečilo...Neskôr mi jej bolo ľúto. Sláva, bohatstvo i obdiv jej totiž boli nanič, keď bola sama ako prst. Pozlátko a prepych Hollywoodu tu boli v kontraste s bezhraničkou dôverou, silným putom priateľstva a dlhoročným zápasom popierania seba samého. Zároveň autorka poukázala aj na silu a tienistú stránku médií. Ako často servírujú ľuďom to, čo chcú vidieť alebo že im diktujú, čo si majú myslieť. 

Práve tá rozporuplnosť hlavnej postavy sa mi páčila a udržala ma pri čítaní knihy. Páčili sa mi tiež rôznorodé charaktery Evelyniných manželov. Štýl písania autorky je tiež výrazným plus. Kniha bola pre mňa príjemnou oddychovkou. Nemala som žiadne veľké očakávania a preto som ostala milo prekvapená. Knihu hodnotím na 9/10*.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)