22. marca 2024

Záver Fitzekovej série s Alexom Zornachom a Alinou. Dokázal to Sebi vylepšiť, pokašľať alebo si udržal štandard?

Ach drahý Sebi, čo s tebou? Doplazil si sa ku mne krátko po Valentínovi bez zvädnutého karafiátu či s bonboniérou po záruke... priniesol si mi akúsi červenočiernu knižku (žiaľ, nie vkladnú 🤣) so znakom na prehrávanie. Čo si mi teda zložil? Monsterovské cvrlikanie na vidlách alebo dušilahodiacu sonátu, z ktorej sa rozglejí aj studený psí čumák? Neostávalo mi nič iné než prijať tento romantický a originálny znak lásky a započúvať sa do písmenok, ktoré sa ti rinuli zo srdca... 

Chyba nie je vo vašom prijímači. Môj taliansky knižný manžel si ku mne našiel cestu krátko po vydaní v období Valentína. Obehol zrejme viaceré knižné frajerky a tak prišiel s miernym omeškaním. Ako vyslanec dobrej vôle slúžila fandomka_ a jej tajný odkaz. Obstál Sebi v skúške odvahy alebo som doňho hodila tanierik a prežehnala mu korunnú čakru lopatkou na pizzu? 🤌

Playlist je pokračovaním série s médiom Alinou a Alexandrom Zorbachom. Respektíve - záverečnou bodkou za touto búrlivou psychojazdou. Byť na mieste hociktorého menovaného protagonistu, tak už sa kývem v kazajke na psychiatrickom oddelení a hľadám jednorožce v machuliach. Fitzek hlavných hrdinov rozhodne nešetril a naložil im na chrbty kvalitnú hromadu sračiek so sizyfovskou arómou a esenciou smoly. Napriek tomu som si oboch nešťastníkov obľúbila. 

Príbeh začína mimo Zorbacha a Aliny. Feline je mladá študentka, ktorú neznámy páchateľ unesie. Jej otec Thomas sa ju všemožne snaží nájsť. Keď však prichádza nádej a objaví sa tajomný odkaz, tak jeho správanie bude zvláštne. Jeho manželka Emilia začína pochybovať a tak sa prípad zamotáva. Áno, objaví sa aj Zorbach, Alina a tajomný, príťažlivý Nils. Príbeh sa ako inak riadne zamotá a budete kukať, čo všetko na vás Fitzek vyvalí.

Táto časť mala taký pomalší rozbeh. Trochu mi trvalo, kým som sa chytila na háčik. Mne totiž nejaká ludzigroš dážďovka vyhrabaná na predzáhradke nestačí, ja chcem fosforeskujúcu návnadu alebo exkluzívne boilies. Ak to zhrniem, aby som nespoilovala, tak táto časť série sa mi asi páčila najmenej. Nie však najmenej z fitzekovej tvorby, ktorú mám zatiaľ prečítanú. Za Zberateľom a Lovcom teda trošku zaostávala, no o napätie a šialenosť rozhodne nebola núdza. Fitzek vás prevedie nielen svetom hudby, ale ukáže vám aj tajné zákutia Berlína - mierny bizárik, ale na druhej strane originálny nápad. Takéto putovanie ma dosť bavilo aj keď som čakala na godzillie vajcia alebo aspoň ninja korytnačky či pupkatého krokodíla. Pri lúštení hádanky prišiel stále s niečim novým - v prípade, že by som hádala ja už dávno Feline spieva chorál s andelkami. Jedna os príbehu ma až tak nenadchla - Ambrosia, no chápem autorov zámer🌪 Záver ma nechal na vážkach - čakala som totiž trošku grandióznejšie a vypiplanejšie ukončenie napínavej série. Jedno vrm vrm a konec? 😶‍🌫️ 

Červenočierna kombinácia však celkom zabrala na moje zmysly a aj napriek zopár výhradám k poslednej časti sa mi táto séria v konečnom dôsledku páčila. Nie je to taký rozvláčny turecký med, čo vám vytrhá plomby a bude sa naťahovať jak multigeneračné dediace tepláky, ale skôr taká jemná karamelka čo vám poihrá zmyslami a nedá zarobiť vášmu zubárovi. Sebi teda pri Playliste schytal ranu dezertným tanierikom, ale došlo k zmiereniu pri tiramisu, takže séria so Zorbachom u mňa prešla aj keď Zberateľ očí a Lovec očí boli pre mňa o čosi šťavnatejšie kúsky.

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Tatran 🎧📯

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)