22. marca 2024

Pretože si výnimočná - kniha pre deti, ktorá im má pomôcť k sebaúcte, uvedomeniu si svojej hodnoty i preklenúť cez chaos zvaný sťahovanie

Čím som staršia, tak tým radšej siaham po knihách pre deti. Častokrát v nich totiž nájdem to, na čo som s pribúdajúcimi rokmi zabudla a osviežiť si pamäť nezaškodí. Od Knihy Pretože si úžasná od Almy Gross som očakávala hlavne pripomienku toho, že si treba veriť a nebáť sa nových vecí. 
Nenašla som v nej len to. Okrem iného mi táto útla knižôčka našepkala, že nech sa deje hocičo, tak dôležité je zachovať si v sebe to čarovné a dobré a neoplácať zlobu zlobou. Malá Zorka mi ukázala, že aj keď prídu ťažšie momenty a strety s neprávom či kopou zmien, tak sa netreba vzdávať a hľadať aj v ťažkých situáciách niečo, čo ma vie ľudsky posilniť. 

V tomto príbehu sa detský čitateľ prenesie do pre deti celkom náročnej životnej situácie, akou sťahovanie bezpochyby je. Ja ako dospelák som tieto patálie zažila dvakrát a pre mňa bola táto skúsenosť ťažká z hľadiska logistiky a udržania bezpečnej hodnoty krvného tlaku. Pre dieťa je však náročnejšia psychicky. Zorke chýbala jej najlepšia kamarátka, jej obľúbené miesta, stará izbička... Mala však pri sebe svojho milovaného ocka. Nové prostredie však prináša aj nové možnosti. Nové priateľstvá, možnosti trávenia voľného času a dokonca aj staronový nábytok, ktorý môže danému miestu vdýchnuť kúzelnú atmosféru. U Zorky to bolo zrkadlo z trhu, ktoré bolo čarovné a ktoré jej ukázalo, že za svoje pocity sa určite netreba hanbiť ❤️ 

Pochybnosti o sebe a o svojej hodnote sú dennodenné prekážky v živote (takmer) každého. Budovanie zdravého sebavedomia by sa malo začať už v útlom veku. A to aj prostredníctvom príbehov. Alma Gross zvolila veľmi sympatickú a pre deti pochopiteľnú formu ako im symbolicky ukázať, že si majú veriť, byť sami sebou, no zároveň neoplácať zlé správanie rovnako alebo ešte horšie a hlavne, že za svoje pocity sa netreba hanbiť a ani ich skrývať. Vyrovnávanie sa so zmenami - či už zmenou adresy, školy, prípadne s novým partnerom niektorého z rodičov je pre deti tiež ťažkým orieškom. Zorka, jej kamarátky i jej otec Raúl a jeho nová priateľka vám určite v tomto smere pomôžu a ukážu deťom, že sa netreba báť - za každým mrakom totiž trpezlivo vyčkáva na svoju príležitosť slniečko 🦋

Za veľmi milú pripomienku toho, že som úžasná ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Tatran 🎀

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)