30. júna 2023

Pikošky zo sveta F1 od známeho mechanika Marca "Elvisa" Priestleyho. Aký bol Kimi, Alonso či Hamilton?

Je veľmi divné, že si mňa - lemru, čo ledva rozlíši šrubku od klinca našla kniha s názvom Mechanik. Aaaale som Ježiško s dobrým vkusom a keďže kniha obdarovaného zaujala, tak bolo jasné, že skončí aj u mňa. No a navyše - nie je to odborná encyklopédia pre nádejných opravárov a láskačov vŕtačiek, ale kniha "spomienok" jedného známeho mechanika. Takže som sa mohla takpovediac pozrieť "pod kapotu" F1tky v jej zlatej ére - v období, keď si trate podmanili legendy ako ľadový muž Kimi, zázračné britské dieťa Lewis či v súčasnosti najznámejší botanik Fernando 😂 A klebietky tohto typu ja môžem 😄

Nemala som ani šajnu, kto je Marc Priestley prezývaný Elvis, aj keď v súčasnosti ešte má s F1 dočinenia - ako komentátor. Ani tých však nepoznám, šak kukám iba po monopostoch 😂🙈 Len z anotácie som vyčítala, že to bol mechanik pôsobiaci v jednom F1tkovom (nesprávnom, bejbe ❤️🐎 🤣) tíme a na fotke vyzeral celkom sympaticky. Mechanici sú často prehliadaní, no zároveň nenahraditeľní, potrební a pokiaľ ide o Alessandra Fusara, tak aj neodolateľní 😂🙈 V dnešných časoch, kedy výmena pneumatík pit stop boyom trvá menej než zlatokopke zaľúbiť sa do kabelky vo výklade je ich význam o to väčší. Stačí malé zaváhanie od mechanikov v boxoch a vedúci jazdec je v prdeli. Aj preto si ich jazdci vážia a niektorí aj hýčkajú viac než svoje staré...Aha, moment.... Tak predsa len zvažujem, že pôjdem brigádovať do železiarstva a že si preventívne začnem dávkovať kinedryl 🙈
Popravde, čakala som suché príbehy spoza oponky. Také s príchuťou lacnej koly s plátkom rozžužlaného citrónika a depresívnou kockou ľadu, no na moje prekvapenie som dostala šťavnatý, lahodný drinčík s dáždničkom a hviezdičkou z ananásu, z ktorého sa parí tekutý kyslík či kia riť to vlastne je 😂 Elvis totiž netrocháril a vytiahol naozaj pikantné spomienky, z ktorých som sa v niektorých pasážach smiala ako veverica po požití rajského plynu. Obzvlášť pikošky o na slovo skúpom Kimim stáli za to. Kimiho si tak nebudem pamätať už len ako pohoďáka, ktorý po DNF putoval v Monaku na svoju jachtu alebo ako frajera, čo uprednostnil odľahčenie črievok pred príhovorom Pelého 😂 Elvis tiež priblížil počiatok vojny Hamiltona a Alonsa a aj pozadie čiernej škrvny v histórií F1 - špionáže, za ktorú by sa nemusel hanbiť ani 007. Len tak premýšľam či za túto knihu Elvis nakoniec neschytal ďalší pekný zostrih, bonzák jeden 😀

Aj keď zrejme v súčasnej F1 už divokým párty a šialeným megarozpočtom odzvonilo, tak občas nezaškodí pripomenúť si, že sláva má aj svoje tienisté stránky a že dokáže kriviť charakter. Nejde len o bratríčkovanie sa so sponzormi, často otravných fanúšikov, čo vám zvonia na brinčok pod vašim monackým apartmánom či čumakovanie pod "sukienku" od konkurencie, ale aj neuveriteľné množstvo nalietaných kilometrov a život na cestách ďaleko od rodiny. Marc priblížil aj myslenie tímových šéfov a i to, aké excesy dokázali títo páni ututlať. Až sa hanbím, že mojim najväčším hriechom bola krádež plagátu našich zlatých chlapcov 🙈😇 

Táto kniha bola naozaj takým bonbónikom a ak ste fanúšikom F1, tak ju určite nevynechajte a podarujte ju aj svojim polovičkám - nemáš za čo, Ferrarko 😘 Ja ako paddock drbna a asi prvý človek, ktorý by v prípade obšmietania sa okolo Šárla dostal doživotný zákaz priblíženia sa vám ju môžem len odporučiť. Nečakala som, že by ma kniha o mechanikovi z McLarenu mohla baviť, no mala naozaj všetko, čo ako čitateľ vyhľadávam. Šťavu, vtip a i čosi poučné. 5/5☆ a tajne dúfam, že sa čoskoro dočkáme niečoho podobného prípadne, že sa nájde aj "práskač" zo súčasnej éry 😁

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)