30. júna 2023

Čo bolo po Rodine v podkroví? Mrazivá bodka na záver si vyslúžila dovysvetlenie - Rodinu z domu tieňov.

Plne chápem Lisu Jewell, že pri prosbách od čitateľov o pokračovanie Rodiny v podkroví váhala. Niekedy sú totiž pokračovania (najmä ak neboli plánované ako séria) už len slabými odvarmi prvotného excelentného príbehu. Lisa sa však nakoniec odhodlala a prišla aj s pokračovaním tohto temného trileru a potešila tým nejedného jej fanúšika. 

Rodina v podkroví odo mňa schytala plný bodový zásah. Mala totiž tajomnú atmosféru, dej gradoval, postavy boli ako z encyklopédie hrôz a podivný a starý praskajúci dom len podčiarkol atmosféru. Navyše téma sekty a šialenca v jej čele, ktorý fanatizoval a komandoval svojich najbližších i jednu rodinu už len v anotácií znela ako lahôdka. Nebola to len vidina - príbeh obsahoval (aspoň pre mňa) všetky ingrediencie dobrého psychotrileru aj s perfektnou otvorenou bodkou. Na pokračovanie som sa teda veľmi tešila a nenechala som si ho ujsť. 
V Temži sa nájdu kostrové pozostatky. Pátranie privedie vyšetrovateľov k prípadu, ktorý sa odohral pred vyše tridsiatimi rokmi a nad ktorým dodnes visí rúško tajomstva a množstvo otáznikov. V rovnakom čase sa Henry snaží vypátrať osobu, ktorá "formovala" jeho minulosť a zanechala na ňom stopy. Celé toto dobrodružné hľadanie sa mu však začne vymykať z rúk... Navyše sa do toho celého zamieša aj Rachel Rimmerová, ktorá prišla o manžela. Má táto postava niečo dočinenia s týmto záhadným príbehom alebo je to len zhoda náhod, ktorá im skríži cestu? 

Rodina z domu tieňov ma zo začiatku trošku zmiatla. Nerozumela som totiž jednej dejovej linke, ktorá sa v pokračovaní objavila. Plne som však dôverovala autorke. Tento príbeh už nemal takú strašidelnú atmosféru ako ten predošlý a skôr bol zameraný na to, čo minulosť zanechala a ako sa podpísala na prítomnosti. Príbeh vyplavil na povrch pohnútky a trápenie niektorých postáv. Obzvlášť súrodeneckého dua - Henryho a Lucy. Táto časť dáva čitateľovi skôr odpovede na otázky, ktoré ostali nevypovedané po Rodine v podkroví. Má viac krimi nádych než smrad tajomna, psycha a trileru. Skôr je to také odokrytie pozadia niečoho, čo sa stalo a čo to celé spôsobilo. Aj keď knihy môžete čítať samostatne, tak skôr odporúčam prečítať si ich obe a v poradí. 

Veľmi sa mi páčilo aj zdanlivo zvláštne rozdelenie na viac dejových liniek. Dve z nich boli skôr s dávkou krimi a jedna taká viac psychologická. Lisa Jewell to vie. Jednak výborne namixovala skladbu postáv a dala im priestor na to, aby si čitateľ o každej urobil obraz. Aj atmosféru vie vždy skvelo popísať a preniesť vás cez písmenká do daždivého Anglicka, kde sa za múrmi jedného domu diali šialené veci... Myslím, že napriek autorkinej počiatočnej nevôli sa jej pokračovanie podarilo. Uberám len za zopár trhliniek, ktoré ma mierne rušili. Atmosférou ma viac nadchla prvá časť. Psychologicky mala tiež navrch. Každopádne ide o dôstojnú bodku za celým príbehom. Hodnotím na 4/5⭐️.

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Tatran 👻

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)