3. februára 2022

Prídete na to, ktorá z dvoch sestier je tá dobrá a ktorá tá zlá?

❓ Máte súrodencov ❓
Rodinné vzťahy sú občas ako jazda na húsenkovej dráhe. Preto sa ani nečudujem, že sú častým námetom psychologických drám. Autori sa na nich môžu dokonale vyšantiť, pokiaľ nedomrvia psychologickú stránku príbehu a frcnú do deja čosi originálne a neokukané. Prednedávnom som čítala Druhú tvár, ktorá ma doslova prevalcovala. Preto, keď som v edičáku Tatranu videla znova rodinnú psychodrámu - tentokrát Dobrú sestrú, tak som hneď vedela, že toto si musím prečítať. 
Priateľov si vyberáš. Rodinu však nie. Súrodenecké putá sú buď priateľstvom na život a na smrť, nutným zlom, bojovým poľom alebo neutrálnou pôdou. Pri dvojčatách sú tieto väzby zjavne ešte silnejšie a vyhrotenejšie. Ktorým smerom, to už závisí od okolností či výchovy. Aj v tomto príbehu zohrali svoju rolu spomienky z detstva, potláčané pocity, dovolím si povedať, že aj zaslepenosť a strach a najmä rozdielnosť pováh, žiarlivosť a psychika... 

Fern a Rose. Papraď a ruža. I keď vo mne tieto mená vytvárajú divné asociácie. Vráťme sa však k podstate, aby tetám, čo ma nemusia neklesol cukor a stúpajúci tlak ich neodstrelil do tramtárie... Dvojičky, avšak každá iná. Rose bola tá rozhodnejšia, zodpovednejšia, spoločenskejšia a starostlivejšia. Fern bola skôr introvert, pre mnohých podivín a asociál, ustráchaný rojko a hlavne človek, ktorý veril svojej sestre a ktorý neznášal zmeny režimu. Láska k jej sestre ju dohnala až k tomu, že uvažovala o tom že len kvôli nej výjde zo svojej komfortnej zóny, aby ju urobila šťastnou. Tehotenstvom. Svoju neurózu alebo disociatívnu poruchu a možno rozdielne cítenie a vnímanie síce svojim spôsobom berie ako nevýhodu, no zároveň tak vidí mnohé veci inou optikou. Únik hľadá v knihách a zdanlivo jednoduché veci možno rieši komplikovane a nepochopiteľne... No práve v tom tkvie čaro jej postavy. Minimálne ja som si toto jej monkovské fluidum veľmi obľúbila ❤ 

Príbeh je ako skladačka. Postupne sa dozvedáme o živote oboch sestier. Autorka zvolila veľmi atraktívny koncept a príbeh vystavala na pohľadoch oboch sestier. A napriek tomu, že spomienka bola tá istá, tak interpretácia bola rozdielna. Ktorá sestra klame a prečo? Ako sa na osobnostnom rozvoji oboch sestier podpísalo detstvo s jedným rodičom a ich vzájomný vzťah? Čo znamenalo štrngnutie náramkami? 

Táto kniha ma úplne dostala. 170 strán som zhltla za pár hodín. Narazila som na pochybnosti a nedalo mi, kým som príbeh nedočítala a nepospájala som si súvislosti. Forma denníka, ktorého autorkou bola Rose miešaná s takpovediac plynúcim dejom v súčasnosti očami Fern spolu tvorili viac než lákavý celok. Príbeh bol obohatený o viacero zaujímavých postavičiek, ktoré vám prirastú k srdcu. V mojom prípade sa mi páčila Carmel - šéfka Fern a tiež Wally. Ten bol naozaj veľmi peknou postavičkou a jeho postupné zakomponovanie do deja a vývoj boli tým, čo urobilo tento príbeh svojím spôsobom aj ľudskejším a takým "sladko a zlato trdielkovitým". Taký truhlík a trošku čudák. Ak si knihu prečítate a spojíte si Wallyho s Fern, tak pochopíte, čo som tým myslela. 

Nebudem prezrádzať, ktorá sestra bola tá dobrá. Pripravte sa však na to, že tento príbeh bude postupne vyťahovat kostlivcov zo skrine, budú sa vynárať otázniky... Nebude chýbať ani manipulácia, psychologické vsuvky a aspoň pre mňa zaujímavý pohľad na strasti života so sociálnou poruchou, ak to tak môžem nazvať. Hoci v tomto prípade šlo možno aj o niečo celkom iné... 

Ako je už o mne známe, tak nemám rada pomaly plynúce trilery bez akcie. Ja jednoducho potrebujem zvrat, prekvapenia, otázniky, hnus, krv, zločin... Príbeh vlečúci sa slimačím tempom so zatiahnutou ručnou brzdou nie je pre mňa. Túto psychologickorodinnú drámu s prvkami trileru a krimi vsuvkou som si preto naplno užila. Bol to taký fajnový koláč s vyvážením pomerom ingrediencií - napätie, prekvapenia, tajomstvá, čo vyplávajú na povrch a nenechajú kameň na kameni, rodinné drámy, spomienky, úzkosť, psychológia postáv i tak trošku sladkonaivná dávka romantiky... Za mňa určite áno. 5/5⭐. 

Za knihu v rámci spolupráce ďakujem vydavateľstvu Tatran ❤ 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)