13. apríla 2021

Ďalšia dávka morbídnosti od majstra krimi a trileru Chrisa Cartera

Vopred upozorňujem tých, ktorým lezú hore krkom a dole zadkom moje litánie a chválospevy na Chrisa Cartera, pretože znova budem ako obohratá platňa. Hoci som sa už stretla s názormi, že jeho knihy sú na jedno kopyto, tak mne naopak jeho "vražedná koncepcia" plne vyhovuje a vždy ulahodí mojim čitateľským chúťkam, keď hľadám odreagovanie pri krimi. Carter je pre mňa asi jeden z mála autorov sérií, ktorému ani pri 4. časti ešte nedošiel dych a ktorý ma vie vždy niečim šoknúť a prišpendliť ku knihe. 

Sochár smrti. Už podľa názvu som očakávala znova niečo morbídne, bizarné a nechutné. A neostala som sklamaná. V tejto časti sa stretneme sa vrahúňom, ktorý má divnú záľubu v "ľudskom tetrise". Áno, správne. Znova nás zalejú vodopádiky krvi, chýbajúce pršteky a všadeprítomný pach smrti... Taký masaker elektrickou pílkou na krájanie chlebíka, vrm vrm. Vyšetrovatelia nájdu na mieste činu hotové sochárske sympózium... Tandem Hunter a Garcia budú mať čo robiť, aby vyšetrili sériu zvláštnych a zvrátených vrážd v slnečnom Meste anjelov. Aj tentokrát im autor doprial pomoc v podobe sebavedomej Alice - šikovnej rešeršérky, ktorá sa nezdráha využiť svoje znalosti a hackerskú pasiu. Ako bonus autor do príbehu zakomponoval aj prvky z mytológie, ktoré mali istú symboliku. Oceňujem tieto drobnôstky, ktorými dotvoril príbeh a motiváciu nášho hemoglobínového maliara natierača. 

Hm, zároveň začnem asi aj okolo sekundového lepidla chodiť s rešpektom a zdvihnutým obočím... Zaujímalo by ma však, aké silné lepidlo to ten náš ňuňko použil, keď to moje (vraj najsilnejšie) nevie udržať ani len posr...tý odtrhnutý dzindzík 👌 

Keďže si vrah vybral za svoje obete vysokopostavené šarže z policajno-justičných kruhov, tak bude mať po celý čas na čele pomyselný krížik. Na muške ho bude mať celá prokuratúra i losangeleský policajný zbor. Neviem, či začínam mať veštecké schopnosti alebo mi raší tretie oko poznania, no v predchádzajúcej recenzii som spomínala Rorschachov test. A voilá, v tejto časti bol spomínaný a moja šedá mozgová krochkala blahom, že za dozvedela zas niečo nové. Už viem, že nezomriem sprostá v kukurici 😆 Asi si zmením meno a sprevádzkujem veštiareň s Hessom Jašterákom 🤣 Ste vítaní - beriem iba hotovosť 😁🧐

Už si ani netrúfam pomyslieť na to, čo Carter vymyslel a zakomponoval do ďalšej časti. Pre mňa je tento autor number one v sekcii trilerov a krimi. A to aj vďaka humoru (áno, ja ho tam cítim) a sympatiám, ktoré vo mne vyvolávajú hlavné postavy. Chémia, ktorá funguje medzi Garciom a Hunterom i množstvo za zmienku stojacich vedľajších postáv, ktoré sa v jeho knihách mihnú. Hoci, za Whitney z predchádzajúcej časti mi bude smutno. Aj tu sa budem opakovať - no udivujú ma aj mnohé psychologické vsuvky, ktoré príbeh tvoria i len tak troška dofarbujú. Autorovi rozhodne nechýba predstavivosť a zjavne patrične využil svoje skúsenosti z predchádzajúcej práce. Žasnem nad tým, koľké zlo a zvrátenosti dokážu v ľuďoch vyklíčiť. Fujky. 

Je zrejmé nad slnko jasné, že túto knihu nesprdnem a nebudem nad ňou ohŕňať ňufáčikom. Spríjemnila mi dlhé večery, kedy som nemohla spať a donekonečna počítala ovečky. Do prčic... Dúfam, že sa nemením na vlkolaka?! 🤔😱 

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Aktuell a dúfam, že nás čoskoro potešia prekladmi ďalších častí série. Knihu Sochár smrti hodnotím na 4.5/5⭐.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)