4. apríla 2021

Ako ma ulovil Nočný lovec :D

Vždy keď čítam nejakú sériu, tak po pár častiach sa už začínam obávať, že sa bude autor opakovať a že každé ďalšie pokračovanie už stratí svoje čaro a tú povestnú iskru, ktorá bola pre jeho knihy príznačná. Chris Carter však našťastie tieto moje sivé úvahy vždy odfúkne a "s prstom v zadku" prinesie ešte lepší a prešpekulovanejší príbeh, pri ktorom si obhrýzam nechty a skrývam sa pred bubákmi pod perinou 💩😱

Áno, za obeť mi padla tretia časť série Nočný lovec. U mňa sa však ujal pracovný názov "tá so špekačkou na obálke" 😆😂 Neviem, či iba ja mám trocha oftalmologický problém a vidím v obálkach kníh všetko možné len nie to, čo majú asi znázorňovať. Pri Rorschachovom teste by už asi nadomnou visela ako Damoklov meč elegantná bielidlom zapáchajúca štýlova kazajka 😀 

Úprimne povedané, rada by som mala tohto autora za kamoša. Milujem psychológiu a tento pán vie, o čom píše. Práve tieto analýzy ľudského vnútra a vzorce správania sú pre mňa tým, čo ma na jeho knihách najviac fascinuje. Zaujímalo by ma však, či naozaj všetky tieto veci pochytil počas svojej kariéry alebo má tiež také bujaré sny a čerpá inšpiráciu práve z nich...

Aj táto kniha má miery pravej ženy krv a mlieko, no nedajte sa oklamať a ani odradiť. Carterove knihy sa doslova čítajú samé a zvedavosť Vás donúti čítať hoci aj za cenu prebdenej noci. V mojom prípade to platilo. Keďže som po tejto knihe siahla počas splnu, tak som ju čítala do 2. hodiny rannej, až kým som ju nedočítala. Ak teda trpíte občasnou nespavosťou a syndrómom zbešnetého (viem, je to nespisovné, ale šariština je moja materinská reč) vlkolaka, tak táto kniha Vám skráti chvíle strávené rátaním nekonečného počtu ovečiek vo Vašom imaginárnom snovom košiari. 

Už prvé kapitolky ma mierne znechutili - ale nie v zlom. Len mi trochu stiahlo polky, keď som sa dočítala aké bolo poznávacie znamenie sériového vraha, na ktorého narazíte v tejto časti. Tento "sympoško" sa totiž zahral na švadlenku a svojim ženským obetiam zašíval pery a aj najtemnejšie ženské hlbiny usalašené v podvozku. Zároveň im stále v ich vnútri zanechával odkaz, ktorý úzko súvisel s ich predstavou pravej lásky... Tá vrahova však bola na míle vzdialená tomu, čo pod tým zosnulé dámy mali na mysli... 

V príbehu sa objaví aj sympatické súkromné očko Whitney. Tá Huntera pri prvom stretnutí skolí dokonalými chvami a hmatmi alá Kung Fu Panda. Bude však aj veľmi dôležitou súčasťou vyšetrovania a prinesie do prípadu viac svetla. Vrah si totiž jasne zadefinoval typ žien, ktoré sú jeho predmetom "zájmu". Umelyne... Čo ho však k tomu viedlo a aké boli jeho pohnútky vykonať čosi tak ohavné? Prečo práve tieto talentované ženy boli jeho "vyvolenými" a čo spustilo jeho zbesilú vražednú mašinériu? 

Chris, opäť ti tlieskam a v mojej psychodušičke burácajú ohňostroje uznania. Nočného lovca zatiaľ považujem za najlepšiu časť série. Na polici ma však už nedočkavo čaká Sochár smrti a ja sa už neviem dočkať. Jeho knihy sa mi páčia oveľa viac ako severské kriminálky, ktoré sú síce tiež niekedy riadne psycho, no v prípade hlavného hrdinu Roberta Huntera stavil Carter na lepšiu kartu. Na charizmu, akúsi iskru a nevyčerpateľnú studňu prirodzenej inteligencie a sympatií. Každou časťou ma prekvapuje viac a viac. Za knihu Nočný lovec ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Aktuell. Zároveň si cením aj ich korektný prístup, priateľskú komunikáciu a hlavne prejavenú dôveru. Nočný lovec si definitívne ulovil moje srdce i myšlienky a tak ho nemôžem ohodnotiť inak ako plným počtom knohomoľských hviezdičiek 5/5⭐. Pre milovníkov psychotrilerov a fajnšmekrov na poli krimi jednoznačne odporúčam. 

 #vydavatelstvoaktuell #spolupraca

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)