1. novembra 2020

Prišla po sklamaní z Motívu X náprava? X motívov, ako zomrieť - 5. časť série s Fabianom Riskom

Ahnhemove knihy čítam už nejaký ten piatok a radím sa k jeho fanúšikom. Mám rada jeho pedantnosť, zmysel pre detail a taký ten severský "kumšt" na zaujímavé zápletky. Aj keď mi občas trochu lezie na nervy jeho mierna nazvem to perverznosť, akosi mi to do jeho kníh pasuje. Predošlá - 4. časť série s vyšetrovateľom Fabianom Riskom ma sklamala. Bola na mňa prílíš prekombinovaná a príbeh sa točil a točil a... nedotočil do úspešného konca. Preto som horela nedočkavosťou, čo prinesie ďalšia časť knihy. Konečne som sa dočkala a knihu X spôsobov, ako zomrieť som si len pár dní po vydaní a dodaní aj prečítala. 

Hoci sú jeho knihy riadne "buchtičky", tak nikdy nemám problém a doslova ich zhltnem. Neviem ako to tí autori krimi robia, ale strany Vám utekajú pod prstami tak rýchlo, že nestíhate ani vnímať a už máte za sebou prvú tretinu knihy. Takto to bolo aj v prípade 5. časti série. Musím priznať, že bolo pre mňa ťažké spomenúť si na všetky detaily z predošlej knihy a sem tam som sa zasekla. Darmo - mená sú odjakživa moja achillova päta a musela som siahať hlboko do archívov mojej mysle. 

V predošlých častiach sme boli zvyknutí na dve dejové línie - tú na švédskej strane s Fabianom, jeho vyšetrovacím tímom a rodinou a druhú so sympatickou a tvrdohlavou dánskou vyšetrovateľkou Dunjou. Tentokrát však Ahnhem druhú dejovú linku až tak nerozvinul. Na slizniaka Kima Sleiznera však nezabudol. Ale... kto by už len na toho odkundesa zabudol :P Inak, pokiaľ si dobre pamätám, tak som kdesi zachytila info, že Ahnhem sa rozhodol venovať Dunji aj samostatnú knižnú sériu. Tak teda uvidíme, či sa Dunja nakoniec ozaj vráti na scénu v samostatnej knihe ako hlavná hrdinka.

Príbeh plynie ďalej. Pokračuje Fabianovo vyšetrovanie na vlastnú päsť, čo sa týka smrti Huga Elvina a podozrení voči Molanderovi. Na pomoc si prizve svoju dobrú známu a bývalú kolegyňu Stubbsovú.nto tandem príde na viaceré zaujímavé skutočnosti... Fabianov tím sa zatiaľ stále borí s vyšetrovaním vrážd, ktoré na prvý pohľad nemajú žiadny súvis. Je však tomu naozaj tak? Je vôbec potrebný motív? Čo ak narazili na šialenca, ktorý sa ničoho nezdráha a ktorý si obete vyberá náhodne? 

Vo Fabianovom osobnom živote sa veeeeľmi pomaly topia ľady. Jeho syn Theo sa rozhodne čeliť svojim problémom a démonom, ktoré ho dohnali na samé dno. Už to nie je trucovitý pubertiak. Ale skoro dospelý muž. Matilda je po zranení stále akási zvláštna a zádumčivá. A Sonja? Cesta k nej je vydláždená bolesťou z pravdy. Bude láska silnejšia a dlhá spoločná minulosť dostatočne silná na to, aby dala ich vzťahu druhú šancu? 

Ak porovnám túto časť série s tou predošlou, tak táto bola v mojom ponímaní lepšia. V Motíve X ma vyrušovala prílišná snaha autora šokovať, ktorá však v mojom prípade mala opačný efekt. Zdala sa mi veľmi prekombinovaná a miestami až nemožná. A rovnako ma hnevalo aj naťahovanie. Príbeh sa nezmyselne krútil okolo divných vrážd namiesto toho, aby čitateľovi priniesol očakávané rozuzlenie Fabianovho vyšetrovania na vlastnú päsť. V tejto časti sa už čitateľ konečne ako tak dočká... Čo však musím znova vytknúť - uveriteľnosť. Pre mňa bolo viacero pasáži ako sci-fi. Jedna štatisticky a iné zas logicky. Aj koniec bol na mňa trochu príliš akčný a "breivikovský". 

Aj napriek niekoľkým "výtkam" sa mi kniha páčila a vychutnala som si ju. Autor príbeh úplne neukončil a tak ako aj v ostatných častiach čitateľa opäť navnadil na pokračovanie. Mňa veľmi zaujíma nielen rozuzlenie príbehu, čo sa týka Fabianovho súkromia, ale aj jeho tajné vyšetrovanie a predovšetkým by som rada vedela, čo sa stalo s Dunjou. Hádam nás autor nenechá dlho čakať a prinesie novú časť v čo najkratšom čase. Knihu hodnotím na 4/5*. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)