22. novembra 2023

Pochované kosti - piata časť série s Josie Quinnovou. Aké tajomstvá ukrývala Noahova mama Colette?

Písať hodnotenie knihy, ktorá je jednou z častí série je vždy výzva. Ani nie tak kvôli vyjadreniu pocitov, ale kvôli možnému sklznutiu k spoilovaniu. Preto pri hodnotení Pochovaných kostí - 5. časti série o vyšetrovateľke Josie Quinnovej z pera Lisy Regan budem stručnejšia ako obvykle. 

To, že Lisa Regan ide ako píla a chŕli nové časti o Josie rýchlosťou blesku som už veľakrát spomínala. Aktuálne jej séria stojí na čísle 18 a vyzerá to tak, že autorka nestráca dych a nápady. Pri takýchto dlhých sériách je však asi umenie byť vždy originálnym a nevykradnúť seba samého. V prípade Lisy som zatiaľ pokles kvality nepostrehla, no s čistým svedomím priznávam, že Pochované kosti nepatria k mojim favoritom. Tým u mňa aj naďalej ostáva Matkin hrob. 

Josie opäť bojuje so svojimi démonmi a nový prípad sa jej opäť osobne dotkne. Hlavne tento aspekt príbehu mi už začína trochu kriviť kútikmi. Asi by som privítala, ak by autorka už Josie odosobnila a ak by sa prípady netýkali jej bezprostredného okolia alebo jej samej. Smerovaniu série by to možno pridalo na uveriteľnosti a ľahkosti. Tentokrát sa prípad dotkne jej kolegu Noaha - obeťou zločinu sa stane jeho mama Colette.

Páčil sa mi mierny závan tajomna a možnej temnej minulosti u toho, u koho by ste to nepredpokladali. No na strane druhej mi niektoré skutočnosti, na ktoré sa počas vyšetrovania prišlo k postave Colette a jej popisu osobnosti nejak úplne nazapasovali. Z nazvem to morálneho hľadiska a jej presvedčenia či možných výčitiek svedomia. Postupne som však spolu s Josie pátrala a narazila na prekvapivé zistenia, ktoré ma nechali v napätí a tak som opäť autorke zožrala jej príbeh aj s navijakom. Také to typické americké pozlátko je tu mierne viditeľné, no nie natoľko rušivé, aby ma odradilo od čítania série. Navyše vie autorka veľmi šikovne vyskladať "křoví" a tak pri čítaní narazíte na množstvo zaujímavých postavičiek. Pri niektorých zabrdnete do ich psychológie hlbšie, iné sú zas len takým dofarbením, ktoré však má v príbehu vždy význam. Páčilo sa mi aj rozuzlenie príbehu, ktoré prinieslo opäť viacero šokujúcich prekvapení a odhalení. I odvrátenú tvár ľudskej podstaty. Nie je však tých náhod a zloby na jedno malé mesto už príliš?

Ak ste už do série o Josie začítaní a ste jej fanúšikom, tak nie je o čom. Táto časť bude pre vás povinnou jazdou. Ak ešte váhate, či tejto sérií dáte šancu, tak vám odporúčam prečítať si minimálne prvé tri časti, aby ste si urobili obraz. Autorka píše ľahko a svižne - nečakajte žiadne čitateľské harakiri. Vždy sa prichytím pri tom, že najnovšiu časť doslova schrumem na pár posedení. Aj keď ma Pochované kosti neposadili na zadok, tak prišli vo vhodnom čase a perfektne som si pri čítaní oddýchla a teším sa na pokračovanie série. Hlavne po sériách, kde to prýští testosterónom, hordou svalov a neduhmi ma silná ženská hrdinka v radoch polície veľmi potešila a osviežila diapazón mojich krimi prečítancov. 

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Grada.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)