19. septembra 2023

Cestovanie v čase s príchuťou trileru - V nesprávnom čase ...

Pri kombinácií Tatran a triler málokedy šliapnem do aromatického prekvapka v tráve. Preto ma titul V nesprávnom čase, na nesprávnom mieste hneď zaujal a váhanie sa nekonalo. Originálny koncept cestovania v čase ma tiež celkom lákal. A to aj napriek tomu, že pri veciach, čo nie sú nejak podložené faktami krútim frňákom.

Určite ste už zažili pocit deja vu. Taký ten drobný záblesk toho, že hm, toto mi je povedomé, zažil som to alebo videl. Mne sa to už stalo nespočetne veľakrát. Škoda, že ma takto nikdy neosvieti pri tipovaní Eurojackpotu 😂

Samotný začiatok príbehu nebol extra ohurujúci. Nesadla som z neho na prdel a ani mi nepodlomilo nožky ako práve vyliahnutej žirafe. Dokonca musím priznať, že mi úvod spôsobil dlhé zívacie sekvencie a neoslovil ma. Nekonali sa žiadne motýle v bruchu ako pri pohľade na Charlesove jamky. Skôr ma len tak jemne lízla zvedavosť a asi tá jediná ma dokázala pribiť k ďalším stranám. 

Jen sa stane svedkom vraždy. Posledný októbrový deň, keď sa posúva čas z okna uvidí svojho syna ako prebodne cudzieho muža. Ocitá sa na policajnej stanici - jej syn Todd je vrah a ona netuší prečo. A netuší to zrejme ani jej manžel Kelly. Todd bol síce tak trocha zadumaný a neprístupný teenager zahľadený do skúmaviek a vzorcov, no ako sa uňho ocitol nôž? Čo Jen prehliadla? Bol do niečoho namočený alebo jeho obrat spôsobil turbulentný vzťah s jeho tajomnou priateľkou?  Ráno sa Jen z tejto nočnej mory neprebudí. Ocitne sa totiž v časovej slučke - deň pred oným dňom. Dni budú plynúť, avšak opačným smerom. Dal osud Jen šancu zistiť, čo sa vlastne stalo, odhaliť pravdu a tak zvrátiť zločin alebo je za tým niečo iné?

Príbeh mal aspoň pre mňa viacero fáz. Prvá bola z kategórie uspávač hadov. Nemôžem si totiž pomôcť, no úvod ma nudil. Stred bol už taký rozbehovejší - pridal sa gang, unesené dieťa, autičkári, zvláštne prepojenia. Postupne sa Jen dostávala tomu všetkému na koreň, pričom neverila vlastným očiam, lebo nachádzala vo svojom okolí až priveľa hniloby a nebola to zabudnutá desiata zmenená na samostatný ekosystém v Toddovom ruksaku... Záver bol už rozuzlením tejto guče vianočných svetielok. Ale ani tu som nepocítila satisfakciu. Kdesi za polovicou som už začínala šípiť, čo je vo veci. A konečný výsledok mi prišiel taký diétny, divný a celý príbeh hlavnej hrdinky neprežitý a taký postkomatický... Nevedela som, čo si mám vlastne o tom myslieť - chýbalo mi zhrnutie toho, prečo vlastne Jen padla do časovej slučky.

Ani postavy neboli výrazné, extra sympatické či nejak psychologicky prešpekulované. Námet bol perfektný, ale jeho vyvrcholenie trochu odfláknuté a postupne odhaľované stopy často čitateľné. Aj keď som sa na koncept cestovania v čase tešila, tak som jeho význam alebo dôvod v tomto príbehu nenašla. Možno som ho ani hľadať nemala, no povedzte to ženskej, čo má rada veci na poriadku 🙈 Ak sa od tohto dokážete odpútať, tak si knihu užijete, no ja som to nedokázala prehliadať. Zaraďujem ju skôr do kategórie nenadchlo, ale ani neurazilo. 3/5⭐️

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Tatran.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)