21. marca 2022

Vraždy v priamom prenose. Carter ani pri piatej časti nezaspal na vavrínoch. Jeden za druhým.

Chris Carter patrí k tým autorom, pri ktorých nikdy nečítam anotácie najnovších kníh. Lebo netreba. Jeho séria s detektívom Hunterom je jedna z mojich naj a vždy ma kušú mrle a prebúdza sa vo mne stará Kelišová, keď uzrie svetlo sveta nová časť v slovenskom preklade (viem, že v češtine sú preložené už všetky, ale napasovali by mi obálky a s češtinou v krimi bojujem 😅). Inak tomu nebolo ani v prípade 5. časti série s názvom Jeden za druhým. 

Centrum fatamorgán a divných asociácií a oftalmologické vady mojej sietnice tentokrát pri vzhliadnutí obálky nemali šancu. Žiadna špekačka či dorezaný palec alebo ritná pokladnička sa nekonali 🤭 Ale aby som nebola za normálnu, tak samozrejme, tešila som sa ako Rišo z balónika, že vraždy nás prenesú do divadla. Nie žeby som hľadala inšpiráciu (🤔), ale obálka ma teda v tomto smere odžubala jak teleshoppingová reklama. Nevadí, Carter je ten typ človeka, ktorému odpustím aj zdvihnuté prkínko či levitujúcu smradľavú ponožku. 

Ak by sa náhodou našiel niekto, ehm nazvime ho odvážny či dezorientovaný, kto do tejto série skočí jak vystašený tučniak do člna Discovery Channel, tak Carter mu dá šancu zoznámiť sa s hlavnými postavami a ich kvalitami. Každopádne vám však ostane prázdny stôl plný omrviniek jak po nájazde vyhladovaných turistov v all inclusive rezorte. To, aký je Robert Hunter úžasný je spomenuté aj v tejto časti. A nie raz. Povinnou výbavou jeho kníh by mal byť slintací vankúšik s jeho podobizňou alebo plagát nad posteľ s výrazom raneného Bambiho. Čudujem sa, že ma ešte nik z marketingovej branže neoslovil ✌

Milo ma prekvapili i vedľajšie postavy v tejto časti. Mladá a naozaj originálna kyber "frašica" Michelle bola sympoška už od prvého písmenka. Niečo na spôsob Tilly Bradshawovej z Cravenovej série s Washingtonom Poeom, no taká menej trdielkoidná a viac svojská metláčka. Aj Hunterov parťák Garcia dostane v tejto časti priestor. Ocitne sa takpovediac na rázcestí, čo sa týka jeho súkromia a pracovného života. Autor teda zabrdol aj do iných sfér života hlavných postáv. 

No a samozrejme. Nebudem sa tu točiť ako stužka na máji, ktorý mi nikdy nikto nepostavil (one sad story) - vrah bude znova z kategórie šialených a sebavedomejších než Zlatan I. Takže nie, žiadny cukríček chutný jak Petríkove jamky sa nekoná. Séria vrážd v priamom prenose postaví do laty celé L.A. A bohužiaľ, dá vrahovi za pravdu v tom, že ľudia majú radi v rukách moc. A to i v tom prípade, ak je v hre život človeka... A neštítia sa naozaj ničoho...

Carter aj túto rovinu príbehu dokonale vyšperkoval. Nenechal nič na náhodu a naservíroval nám tak pútavý a dokonale do seba zapadajúci srdcervúci príbeh, ktorý vám rozvibruje chlopne. Pozadie tohto celého, čo má následky v prítomnosti. Dokáže jedno rozhodnutie, nesprávne zvolené slová, krok či blbá zhoda náhod zapríčiniť zo sekundy na sekundu úplný rozvrat v živote človeka? Alebo viacerých ľudí a spôsobiť domino efekt? Asi nemusíte mať Nostradamove tretie oko, aby ste tušili, že odpoveď znie áno. Hunter opäť naštartuje svoj šedý uzlík namakanejší než Stathamove trapezy a pospája si súvislosti... Nebude však už neskoro? Prečo vrah zavolal práve jemu a čo vlastne znamenajú tajné "šifry", prdelsťahujúce odkazy a zvláštne nainštalované dôkazy, ktoré zanecháva na mieste činu?

Mojim milášikom naďalej ostáva tretia a prvá časť série, avšak ani táto nebola nudná či predvídateľná. Carter je ten typ autora, ktorý dokáže čitateľa prisať na stoličku dokým jeho knihu nedočíta. Mohla by mať aj hrúbku telefónneho zoznamu všetkých obyvateľov USA, aj tak by som ju čítala nažhavená ako jeleň v ruji. Len tajne dúfam, že na šiestu časť v slovenskom preklade nebudem čakať príliš dlho. Piatu časť série s detektívom Hunterom Jeden za druhým hodnotím na 4,5/5*. A dovolím si ešte trošku riťolezecký odkaz pre autora (u F. Kozmona mi to nevyšlo 😂) . Chris I love your books, you are such an amazing author. I don´t want unicorn, private jet, be invisible or something like that. My wildest dream is to be a character in one of your book - it does not matter if murder, victim, witness, suspicious or annoying private detective...😎😅 Hope, one day, haha... 😅 (oprášila som stredoškolskú angličtinu, hlboko sa ospravedlňujem za chyby)

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Aktuell a obdivujem vás, že máte so mnou takú trpezlivosť 😁

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)