6. marca 2022

V temnotě. Bentleyová a Gray znova v akcii.

Ehm, mojim skalným fanúšikom a tomu jednému šialencovi, čo číta môj blog a zjavne je do mňa i zaľúbený istotne neušlo, že na sklonku roka som vychválila do nebies krimi V mysli vraha. Asi teda nikoho z tejto početnej základne, ktorá by zaplnila Old Trafford (ok, tak maximálne sekciu vyhradenú pre podávačov vody) neprekvapí, že po druhej časti tejto série od Mikea Omera som chňapla jak Kardashianka po najnovšej kabelke od Gucciho.
Autor v prvej časti nastavil latku naozaj vysoko. Páčili sa mi takmer všetky postavy v príbehu, čo sa pri mojej ududranej povahe a nálade premenlivej ako aprílové počasie stáva málokedy. Obzvlášť svojrázny tokajúci seladón Marvin, pri ktorom sa mentálny vek zasekol na období, kedy je z muža horkokrvný pařič a párič bol mojim favoritom. Mal šarm, iskru a bláznivé nápady, čím si získal moje sympatie i napriek tomu, že v reálnom živote by si tento dedko odo mňa vyslúžil pretočenie buľvami, pohŕdavé zhrozenie alebo úvahu nad použitím kasera. 

Úderka z FBI v zložení agent Tatum Gray a profilovačka Zoe Bentleyová bude znova na stope sériovému vrahovi. Tentokrát to bude vášnivý "pedogeograf", príležitostný youtuber a ašpirant na ocenenie Krtkova zlatá lopatka. Samozvaný Schrodinger. Jeho poznávacím znamením je láska ku kopaniu hrobov, live prenosy z pochovávania obetí a aj chorobná túžba po sláve. Veď ktorý psychoš by netúžil byť v jednom vreci s Tedom Bundym či Čikatilom a zapísať sa "zlatým písmom" do análov kriminalistiky v oblasti sériových vrážd? Zvrátené? Áno, avšak...

Nedokážem si pomôcť, no pokračovanie ma až tak nenadchlo. Po sľubnej prvej časti som mala dojem, že autor asi vystrieľal všetky náboje a vyložil všetky karty. Miestami sa oháňal už len  pexesom a fúkal do mňa papierové guličky cez slamku. Latku nepreskočil, ale žiaľ - podliezol. Príbeh ma napriek všetkému v istých pasážach nudil a zvraty boli prekvapivé asi ako striptérka na rozlúčke so slobodou či Borisov ďalší potomok.

Postavy v príbehu mali na moje pomery akosi málo priestoru na ďalší vývoj, ktorý by ma prinútil hlbšie sa zamyslieť nad tým, kam to všetko smeruje... Chýbal mi aj ten nadhľad a taký jemný humor, ktorým si ma autor v prvej časti omotal jak anakonda svoju večeru. Čo sa týka prekladu, tak tu došlo tiež k zmene, čo som si všimla hlavne pri mene kocúra, ktoré už nebolo preložené do češtiny ako Zrzek, ale ostalo v pôvodnom anglickom znení. 

Ak ste čítali prvú časť, tak budete určite napäto čakať jak na výsledok antigénu na to, čo sa stane s Gloverom... Asi však ostanete v rozpakoch a s jemnou pachuťou sklamania na jazyku. Glover je tak zrejme Omerovym esom v rukáve a jeho čiernym koňom. Rozuzlenia sa asi dočkáme až v ďalšej časti. 

Aby som však nebola zas pasovaná len za ženskú verziu najmilšieho trpaslíka Dudroša, tak vyzdvihnem x paralel, ktoré sa v príbehu objavili. Najmä teda, čo sa týka reálií zo psychológie sériových vrahov. Boli tu tak "v praxi" použité a aplikované viaceré nazvime to poznávacie znamenia zrodu sériového vraha. Vzorec jeho správania, zlom, ktorý viedol k transformácii predstáv na čin, jeho detstvo... Vo viacerých kapitolách sa dokonca čitateľ takpovediac dostáva priamo "do hlavy" páchateľa. 

Úprimne - hoci sa mi z pokračovania tejto série nerozozvučali zvonky štěstí a moje krimi srdce nezatwerkovalo od uznania, tak čítanie tejto knihy neľutujem. Pomohla mi na chvíľu odvrátiť myšlienky iným smerom a dokonale vypnúť. Aj keď napísať, že dokážem vypnúť pri sériových vraždách je zrejme viac ako divné... 😅 Verím, že autor si v ďalšej časti napraví svoje renomé a vráti sa k štýlu a nadhľadu, ktorý zdobil prvú časť série. Knihu V temnotě hodnotím na 3.5-4/5*.

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Grada 📚❤ 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)