4. septembra 2021

Miznúce dievčatá - nová krimiséria s detektívkou Josie Quinnovou, ktorá sa na pultoch kníhkupectiev objaví už 17.9.

Veľmi si cením príležitosť a hlavne dôveru, ak sa mi do rúk dostane kniha ešte pred jej oficiálnym vydaním v slovenčine. Miznúce dievčatá bola už treťou knihou tejto kategórie a som rada, že som mala možnosť prečítať si ju a podeliť sa s vami o svoje dojmy. 

Sympatické mi bolo už len to, že hlavnou hrdinkou knihy je detektívka - Josie Quinnová. Už som totiž pociťovala pretlak testosterónu, čo sa hrdinov krimi týka. Takže, nebudem klamať, že ma veľmi potešilo, keď iniciatívu prevzala práve Jo. 

Aj tu však prichádza tá klasická zmes toho, čo musí správny vyšetrovateľ v sebe mať. Húževnatosť, cieľavedomosť, podozrievavosť... Ísť aj cez mŕtvoly a mať v páke akékoľvek pravidlá. Tu to samozrejme tiež nechýbalo. Reganová neopísala Jo len v profesnej rovine, ale rovnako dobre načrtla aj jej súkromie, kde to bolo tiež celkom búrlivé a kde by sa asi aj Gizka ako vzťahový mediátor zapotila. 

Jo žila v takom zvláštnom vzťahu. Bola zasnúbená so sexi policajtom Lukeom (v mojej gebuľke to bol Channing Tatum alebo tej fejkový Ch.T., ktorého som mala minule v storke 🤣😂), no zároveň bola ešte stále vydatá za jej detskú lásku - tiež policajta Raya (tu mi asociácia nenaskočila, Error 404 Not found 😆). V čase zmiznutia Isabelle bola Jo suspendovaná pre jeden veľmi nepríjemný incident ... No neustále náhody a narážanie na nové a nové záhady jej nedali spávať. Nadriadený jej nedal inú možnosť len vyšetrovať na vlastnú päsť. 

Príbeh sa pomaličky rozvíjal. Prvých asi 40 strán bolo takých rozbehových a viac menej uvítacích. V knihe sa totiž objaví slušné množstvo postáv - od policajtov, rodinných príslušníkov, priateľov, obete az po zamestnancov a rezidentov domova dôchodcov, kde žila aj Josiena stará mama Lisette. Alzheimerovci si teda pripravia papieriky na značenie mien a poprosím bez reptania. Aj ja som musela prebudiť tú jednu biednu anorektickú mozgovú bunku s kruhami pod očami, ktorá sa v mojom prípade stará o memorizáciu mien a nadopovať ju troma Redbullmi 😆 (pomyselne, také infarktovače nepijem). To množstvo postáv je tu oprávnené.  

Keď Jo pomaličky spájala túto zvláštnu skladačku, tak postupne odkrývala zhnité korene zločinu, ktorý v tomto malom meste nemal obdobu. Čo v meste, v celom štáte! Jo postupne natrafila na série zvláštnych zmiznutí a udalostí, ktoré mali istú spojitosť. Avšak akú rolu pri tom zohrávali? A kto alebo čo je Ramona? Meno, na ktoré pri vyšetrovaní natrafila viackrát, čo už nemohla byť náhoda... Vzniklo tu aj také na prvý pohľad nemožné spojenie, ktoré by asi v reálnom živote nefungovalo a narazila by kosa na kameň - Jo bola v spojení s otravnou, dotieravou reportérkou Trinity. Znie to síce neuveriteľne, lebo obyčajne je prítomnosť reportérov na škodu veci, no v tomto prípade zohrá aj Trinity dôležitú úlohu a bude neoddeliteľnou súčasťou vyšetrovania. I keď spočiatku vám vycicia nerv až do špiku. 

Ako sa tak chápadlá zločinu pomaly odhaľovali a dostávali sa na povrch otrasné skutočnosti, tak som si celkom živo vedela predstaviť, že by táto kniha mohla byť sfilmovaná. Námet bol výborný a vývoj príbehu šokujúcomrazivý - presne tak, ako sa na dobrú krimi patrí. Atmosféra príbehu len pridala na tajomne. Šum listov, dažďom nasiaknutá zradná pôda, hrôzostrašné siluety vytvorené vetvami stromov a čiernočierna tma, do ktorej húkali sovy a kvílil vietor... 

Túto knihu ste tu v poslednej dobe asi už videli a určite aj uvidíte často. Viem, že niekedy je to na škodu veci. Táto krimi však zabrnká na nôtu milovníkom krimi. V mojom prípade tomu tak bolo. Autorka sa nezamerala len na vyšetrovanie, ale aj vzťahy hlavnej hrdinky. Tá bola možno miestami na môj vkus trošku z hrdinov kategórie Robocop, no to už zrejme ku krimi protagonistom patrí ako Tom k Jerrymu. Nechýbalo ani pár horúcich a šteklivých scén, ktoré by však konzerva môjho rangu vynechala, no v konečnom dôsledku mi nevadili 😆 3-4 Mária brehy a mala som vyrovnané čakry. 

Reganová dokonale využila možnosti, ktoré jej naskytla atmosféra temného lesa a aj tajomno a šok, ktoré do bohom zabudnutého mestečka, usalašeného kdesi v temnej džurke USA zapasovalo ako posledný dielik puzzle. V hlave sa vám možno rovnako ako aj mne prehrá film, pri ktorom vám budú chlpy na rukách vstávať do pozoru. Zapíšte si teda do debilníčka dátum 17.9. Práve vtedy totiž kniha Miznúce dievčatá - prvá časť série s detektívkou Josie Quinnovou uzrie svetlo sveta po prvýkrát v slovenskom preklade. Ja sa už teším aj na druhú časť a pevne verím, že autorka pri nej nepodlezie latku. Knihu hodnotím na 5/5⭐. Dobrým signálom bolo už len to, že som túto krimi prečítala za necelé 2 dni a že sa mi v hlave príbeh premietal v podobe nervydrásajúceho filmu.

Za knihu ďakujem v rámci spolupráce vydavateľstvu Grada ❤📚 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)