26. októbra 2020

Nezvestná - prvotina od Christiana Whitea

Po knihe Manželka a vdova som mala silné nutkanie prečítať si aj prvotinu spisovateľa Christiana Whitea. V našich končinách vyšla pod názvom Nezvestná a anotácia sľubovala napätie, šokujúce odhalenia a to všetko zaobalené tajomstvom a prostredím divnej sekty. 

Čo by ste spravili, ak by ste sa po rokoch (dá sa povedať) pokojného a často až do stereotypu upadajúceho života dozvedeli, že nie ste tým, za koho sa celý život považujete? Že vaša rodina sú vlastne cudzí ľudia a že celý váš život bol klam a pretvárka? Asi by to bol veľký šok a riadna záťaž na psychiku. Ako inak nazvať to, čím si v tejto knihe prešla hlavná hrdinka Kim Leamyová resp. Sammy Wentová.

Autor príbeh okorenil aj viacerými vedľajšími postavami a ich tajomstvami, ponurou minulosťou či kostlivcami v skrini. Keďže som ako prvú čítala autorovu v poradí druhú vydanú knihu, tak ma neprekvapilo, že do príbehu opäť zakomponoval sladké tajomstvo manžela, ktorý ukrýval svoju orientáciu v záujme ochrany rodiny a vlastne i svojej povesti. Krvvyciciavajúcou a pre mňa i neznesiteľnou postavou, ktorú by som najradšej bez výčitiek poctila trefou panvicou či lopatou po hlave bola biologická matka hlavnej hrdinky. Fanatička, ktorej ľudovo povedané poriadne strašilo vo veži a ktorej asi sekta vymyla mozog a zasadila umieračik zdravému rozumu a materinskému inštinktu. 

Spočiatku som mala rešpekt a okolo tejto knihy som sa nerozhodne krútila ako turista zmätený GPSkou. Totiž. Neznášam hady. Hnusia sa mi na obrázku, v reále ani nevravím a ani čítanie o týchto slizkých potvorách mi nie je po vôli. Nakoľko sekta v tejto knihe využívala pri svojich obradov hady, tak som vedela, že ma nečaká až také milé čítanie. Čuduj sa svete som sa však dokázala odpútať, k čomu mi pomohli aj autorove vtípky typu: sú mu potrebné ako hadovi bicykel - čo mojej cynickej mysli ulahodilo na duši. Hady vs. Tánička 0:1. Bébé 😛 

Príbeh ma zaujal, no spočiatku som sa doň až tak nepohrúžila. Prvých asi 70 strán som čítala pomalšie, potom už príbeh naberal spád a išlo to. Kapitoly sa striedali v čase - raz išlo o súčasnosť odohrávajúcu sa v Melbourne a neskôr v USA a inokedy zas o flashback do minulosti v Mansone v štáte Kentucky. Ide o triler so zaujímavou zápletkou, postupným odhaľovaním pravdy a nervydrásajúcimi scénami (zas hady). Taká oddychovka s dávkou napätia. Moje vodítka vo forme papierikov s menami boli nevyhnutnosťou - postáv v knihe sa premlelo celkom slušné množstvo. Musím priznať, že sa asi nevyhnem porovnávaniu - autorova druhá kniha sa mi páčila viac. Aj preto Nezvestnú hodnotím na 8/10⭐.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)