21. júna 2021

Kukučka - ďalšia super "kozmonovka". Kto si vzal na paškál bohatú bratislavskú rodinu?

Kto brázdi útrobami môjho blogu (už teraz obdivujem vašu trpezlivosť a vytrvalosť 😂) už nejaký ten piatok, tak ten isto vie, že "kozmonovky" ja môžem a že ich hlavný hrdina - kriminalista Marek Wolf je jednou z mojich najobľúbenejších knižných postáv. I napriek tomu, že by som mu občas rada "fukla" jednu výchovnú za jeho prelietavosť a vzťahy so ženami, ktoré majú trvácnosť asi ako moje kučery, kvety, ktoré si s láskou kúpim a potom skapú či ako čokoláda v mojom kredenci. Aj preto som sa po Rosničke po asi dvojmesačnom pôste od "kozmonoviek" pustila do Kukučky. 

Celkom ma potešilo, že sa v knihe moja najneobľúbenejšia postava tejto série objavila iba sporadicky, aby sa na ňu náhodou nezabudlo. Istotne viete, že mám na mysli Denisu - policajnú hovorkyňu, ktorá narozdiel od Wolfa visí na chvoste v mojom rebríčku obľúbených knižných postáv. Neviem prečo, no tá ženská ma vždy iritovala, lebo mi prišla až vlezlo koketná. A nie, ženská ješitnosť či žiarlivosť v tom nebude 😁 Ja som krajšia a milšia a na dosiahnutie cieľa využívam radšej prirodzený šarm a inteligenciu než vytasený výstrih a celotelové švédske stoly 🤣 Hoci, kto číta moje lovestories v stories, tak asi nenápadko pokašliava na znak nesúhlasu 😆 ...fakt mám o nej asi až veľmi zlú mienku. Dosť však bolo môjho dudrania. 

V príbehu sa po prvýkrát objaví aj Marekova mama, ktorú však okamžite odmietne a vypoklonuje zo svojej kancelárie. Pomaličky sa začínajú odhaľovať tajomstvá a dôvody Wolfovej averzie voči žene, ktorá ho priviedla na svet a to i vďaka zvedavej psychologičke Petre. Jeho súkromie sa teda postupne dostáva na pretras, pričom ak som správne vytušila, tak v ďalšej časti série - Vlkovi sa čo to zas dozvieme o jeho kanadskom otcovi. Zopár kapitol nás dokonca prenesie v retrospektíve do Markovho detstva, ňuňu. 

Teraz však k samotnej knihe a jej námetu a nosnej téme. Do popredia sa dostáva bohatá a vplyvná bratislavská rodinka Fábryovcov, kde rukou vraha zomrie krutým spôsobom matka rodiny - nekompromisná Simona. Tá si počas života dala až príliš záležať na dobrom mene rodiny a prehliadla tak mužovu neveru hoci v nej neustále blikalo výstražné svetielko - my ženy vraj máme šiesty zmysel, čo sa týchto vecí týka. Jej manžel Kamil - uznávaný a vážený plastický chirurg sa stáva podozrivým číslo 1 z jej vraždy. Záhadne totiž zmizne. V tieni podozrenia sa však ocitnú aj ich nevlastné deti - Nikola a Teodor a Nikolin čerstvý snúbenec Oliver... 

Vyšetrovanie vraždy sa kriminalistom dostane až pod kožu i vďaka stopám, ktoré im vrah zanechá i s osobným odkazom. Kto mohol mať záujem na smrti Simony a mať z toho osoh či potešenie? Kam sa podel Kamil? Sú v tom Nikola a Teodor nevinne alebo sa navzájom kryjú? Prečo si vrah vzal na paškál práve túto vplyvnú snobskú rodinu?

Príbeh začne postupne naberať na obrátkach a dovolím si povedať, že táto časť je zatiaľ spolu s Červom pre mňa naj z tejto zvieracej série. Objavujú sa tu viaceré zaujímavé vedľajšie postavy a autor zabrdol aj do pár "šteklivých" či pálčivejších tém. Nechajte sa prekvapiť. 

Keďže som Kukučku prečítala doslova na dve nádychy a za jedno mega slnečné popoludnie som zhltla skoro 300 strán, tak asi nebude prekvapením, keď pomyselne dám klobúk dole. Moje krimi srdiečko zaplesalo a zapýrilo sa ako 13 ročný Taňko pred objektom svojej túžby 😁 Nestáva sa mi často, aby ma kniha dokázala priklincovať ku stoličke a aby som s ňou chodila doslova všade - i tam, kde väčšina ľudí číta zloženie osviežovača vzduchu alebo oduševnene kŕmi kačičky a žne úrodu na svojej imaginárnej farmičke na mobile 😀 Príbehu nechýbalo napätie, vzrušenie i poriadna zápletka. Nemohla som ju odložiť dokým neprišlo úplné rozuzlenie. Knihu hodnotím na 5/5⭐ a teším sa, keď svetlo sveta konečne uzrie 6. časť série - Volavka. Dovtedy si však ešte musím naordinovať Vlka 😂🐺

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)