5. apríla 2020

Vrah je bližšie, než sa zdá - Bábkové divadlo

Počas aktuálnej situácie som si potrebovala prečítať aj niečo oddychové. Hoci to znie zvláštne, v mojom prípade je krimi dokonalá oddychovka, pri ktorej zároveň troška "popreťahujem aj mozgové závity". Kniha Bábkové divadlo ma na mojej poličke čakala už vcelku dlhý čas a tak prišiel konečne rad aj na ňu.

Samozrejme, že som si neprečítala anotáciu. Očakávala som, že pôjde o krimi v prostredí divadla, no veľmi som sa mýlila. Prečo si autor zvolil práve tento názov pochopíte až v druhej polovici knihy. Nič to však nemení na tom, že kniha ma príjemne prekvapila a že som si ju do poslednej strany  vychutnala. 

Krátke kapitoly dodali knihe šmrnc a spád. Doslova som lážo plážo prelietavala kapitolami a hltala stranu za stranou. Tento krimi triler je však narozdiel od svojich "nevlastných" sestier z ďalekého, mrazivého severu Európy prešpekulovanejší, postavy nie sú také chladné a jednotvárne a záver je dotiahnutý do najmenšieho detailu a tak ani po uzavretí prípade nemáte núdzu o prekvapenia

Ústrednou postavou je Washington Poe - v tom čase suspendovaný vyšetrovateľ s trocha komplikovanou povahou a vlastným názorom. Horlivý hľadač spravodlivosti a dokonalý tŕň v oku každého ambiciózneho šéfa, ktorý baží po bezproblémovom kariérnom postupe a čo najteplejšej stoličke. Po chybe pri jeho poslednom prípade, kedy si vraha nenájde spravodlivosť, ale pomsta sa Poe ocitá na vidieku. Snaží sa vyvetrať si hlavu, prísť na nové myšlienky a možno aj sčasti uľaviť svojmu svedomiu. Ako to však býva - na scénu prichádza vrah, ktorý si v tlači vyslúži prezývku Spaľovač. Na v poradí tretej obeti zanechá Spaľovač stopu, ktorá vyšetrovateľov dovedie k Poovi. Vrah do hrude obete vyryje jeho meno - Washington Poe a navyše aj číslovku 5. Naznačuje tým Spaľovač, že Poe má byť jeho obeťou číslo 5 alebo je všetko úplne inak?


Veľmi sympatická mi bola aj ďalšia postava - počítačový maniak a matematický génius Tilly Bradshawová. Predstavovala som si ju ako typickú postavičku z amerických teen filmov a seriálov - ustráchanú, neobľúbenú, no inteligentnú, možno trocha neohrabanú, škaredú, s nemožnými okuliarmi, strojčekom na zuby a štýlom obliekania, čo skriňa dala a Judínyovej módna polícia  radšej nevidela. Povahovo by som ju zaradila k prostorekým géniom typu Sheldon alebo Monk. Mne sú takýto "podivíni" sympatickí - nie nadarmo sa hovorí, že inteligentní ľudia sú väčšinou neohrabaní intelektuáli s hlavou v oblakoch, nie veľmi spoločenskí a obľúbení a častokrát spoločnosťou nepochopení. No hlavne - čo majú srdci, to bez váhania a ostychu povedia. Aj Tilly žije vo svojom svete, svojej bublinke a občas prekvapí svojou úprimnosťou. A to aj za cenu toho, že tým niektorých dokáže priviezť do rozpakov a nedbá ani na spoločenské konvencie. A čo... aj ja si občas na tanieri oddeľujem hrášok od kukurice, prekračujem štvorcové poklopy, počítam koľko vagónov ťahá rušeň a nejem kraje z koláča brrr...

Práve dvojica Poe a Tilly ma veľmi bavila. Hoci sú vďaka prešľapom z minulosti Poovi jeho nadriadení neustále za chrbtom a číhajú na jeho ďalšiu chybu, ktorá by mu už nadobro zlomila väz, tak Poe neváha a je odhodlaný pátrať i na vlastnú päsť. Postavu nebojácneho, naspeedovaného vyšetrovateľa workokolika nájdete dnes asi v každej jednej krimi, no v tomto prípade ho autor aspoň mierne vytunoval a "zabudol" mu dodať nejakú neresť, čo je typické najmä pre hlavných hrdinov v knihách škandinávskych autorov. Vďakabohu, toto som hľadala! 

Nebudem sa ďalej zbytočne rozkecávať a prezrádzať dej. Nechcem Vás totiž pripraviť o zážitok z čítania. Niet divu, že túto knihu teda ohodnotím veľmi dobre - na 10/10*, čo si podľa mňa právom zaslúži. Ak hľadáte krimi triler, ktorý Vás vtiahne, ukradne Vám spánok a bude Vás nútiť obracať stranu za stranou, tak Bábkové divadlo je určite skvelá voľba. Tento počin sa jeho autorovi veľmi vydaril a som neskutočne vďačná, že mi bol ako večne nespokojnému čitateľovi konečne dopriaty vzrušujúci čitateľský zážitok s parádnym zakončením a napätím do poslednej stránky. Rozhodne odporúčam a netrpezlivo čakám na ďalšie knihy od tohto autora 👍 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)