6. novembra 2019

Ak necháš dvere napoly otvorené, čoskoro začuješ niečo šeptom ševelené

Som bojko. Nemám rada horory, mysteriózne filmy a psychotrilery. Vždy pri nich trpím stihomamom, že na mňa z tmy čosi príšerné vyskočí alebo že ma začne niečo desivé naháňať... Poserko numero uno. Napriek tomu som však prekonala svoj strach a zadovážila som si krimiromán z pera Alexa Northa Šepkár, na ktorý som čítala len samé chvály. To však nebola jediná motivácia k tomu, aby som si knihu prečítala.

Znie to síce pateticky, no niekedy Vás akoby náhoda prenasledovala a hádzala Vám pod nohy indície, ktoré Vás majú upokojiť, presvedčiť či vydesiť, že Vaše rozhodnutia sú správne alebo naopak nesprávne prípadne Vás môže k niečomu nasmerovať. Aj túto knihu respektíve jej názov tak beriem. Vyskakovala na mňa z instagramu, facebooku a ešte aj z ponuky kníhkupectiev. Aká náhoda, že práve v tom čase som aj reálne začala pracovať v divadle. Ako šepkárka 😁 No nekúp si knihu, ktorá má názov totožný s tvojou aktuálnou pracovnou pozíciou. Ďalšia náhoda - v Knižnom kompase som vyhrala knihu Bábkové divadlo. Znova - divadlo. No je toto možné? Preto som sa na tieto dve knihy obzvlášť tešila, veď náhodička asi vie čo robí. Čo na tom, že sa jedná o krimi a ja sedím v zákulisí, kde je často tma jak v rohu a kde len sem tam blikne nejaké to svetielko... 😂

Už len samotná obálka knihy ma očarila. Hoci neznášam žltú farbu, tak v tomto prípade urobím výnimku. Nádherný prebal so žltým desivým motýľom i malé prekvapko pod prebalom a "stenách" knihy. Tieto motívy tam dokonale sadli a dodali knihe správnu atmosféru a punc desivosti

Aj po prelistovaní knihy ma kniha ihneď dostala. Krátke kapitoly. Dynamický dej. Nemám totiž rada prehnane dlhé kapitoly a skákanie v deji. Štýl písania autora ma teda okamžite pohltil a knihu som prečítala bleskurýchle a jej čítanie bolo pre mňa dokonalým relaxom. 

Autor sa pohral s viacerými prvkami krimi, detektívky i psychotrileru, ale všetko zmixoval v rozumnej a stráviteľnej miere aj pre strašpytlíka ako som ja. Miestami som sa síce prichytila, že sa pozerám pod posteľ, za dvere a do tmavých kútov... Dokonca aj z práce som po tme domov chodila s nastraženými ušami, ktoré by mi závidel nejeden netopier, no napriek tomu musím povedať, že kniha predčila moje očakávania. Nie som si síce istá, či sa jedná o najlepší krimiromán desaťročia, ako je uvedené na obálke knihy, napriek tomu však na knihu nemôžem povedať nič zlé. Duchovno, mystéria, gradácia, premyslený zločin, logika - to všetko v tejto knihe nájdete.

Ak necháš dvere napoly otvorené, čoskoro začuješ niečo šeptom ševelené.
Ak sa hráš vonku sám, nepôjdeš hneď do svojho domku. 
Ak zabudneš okno zatvoriť,začuješ ho za sklom šramotiť.
Ak si smutný, skľúčený a sám, príde si po teba Šepkár k vám. 

Nielen z tejto strašidelnej riekanky Vám bude behať mráz po chrbte. Hlavnými postavami knihy sú čerstvý vdovec - spisovateľ Tom a jeho syn Jake. Veľmi vnímavé dieťa, ktoré poznačila skorá a nečakaná smrť matky. Občas jeho divné správanie naháňa otcovi strach, no pripisuje to práve šoku zo smrti Rebeccy - Jakeovej matky. Napriek tomu je ich vzťah ako taká pavučinka - síce navonok krehký a komplikovaný, ale prepletený láskou, ktorá ho posilňuje viac a viac. V snahe začať nový život a vymaniť sa z pazúrov spomienok sa presťahujú do mestečka Featherbank nič netušiac, že toto mesto má temnú minulosť. Neslávne ho preslávil sériový vrah Šepkár, ktorý lákal svoje obete - malých chlapcov ševelením pod oknom. Vyšetrovanie prípadu mal vtedy na starosti vyšetrovateľ Pete Willis, ktorý nakoniec Šepkára dolapil, no strašiak minulosti ho mátal aj po zatknutí páchateľa hoci tomu bolo už 20 rokov. Jedno tajomstvo si totiž Šepkár nechal pre seba a aj po tak dlhom čase držal niektorých ľudí "v šachu" a napätí... Cesty Peta, Toma a Jakea sa stretnú a výjde najavo, že to nie je to jediné, či ich spája...

Hoci ostal záver trocha otvorený a niektoré veci neboli celkom vysvetlené, čo v inom prípade nemám veľmi v láske mi to v tejto knihe vôbec nevadilo. Práve naopak, dodalo jej to také "pozlátko tajomna" a som teda rada, že autor nechal tento príbeh žiť aj po jeho ukončení a nechal sčasti aj na čitateľovi ako si niektoré veci vysvetlí...

Túto knihu radím jednoznačne medzi jednu z najlepších aké som v poslednom čase čítala a moje hodnotenie je teda jasné 10/10*. Nejde čisto o krimi detektívku ani román - je to taký veľmi rafinovaný a správne namiešaný mix viacerých žánrov. Toto dielo teda ašpiruje na knihu, ktorá dokáže zaujať aj čitateľa, ktorý nie je prvoplánovým milovníkom krvavých a hororových románov. 
giphy.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)