3. septembra 2022

Chyžná. Oddychová detektívka s rozkošnou hlavnou protagonistkou.

Kniha Chyžná neušla mojej pozornosti a medzi novinkami ma okamžite zaujala. Zaujala ma predovšetkým inakosť - príbeh sľuboval skôr milú detektívku zameranú na hlavnú postavu a jej iný pohľad na svet než litre krvi a telá s vykúkajúcimi orgánmi. Pre istotu som nemala veľké oči, očakávala som len zmenu po všetkých tých krvákoch a tešila som sa na Molly a príbeh z prostredia hotela, ktorý dýchal luxusom a v ktorom zjavne niečo nebolo s kostolným poriadkom. 

Tento príbeh ma také jemné pižmo ženskej verzie Monka - nielen osobnostne, ale aj vďaka chorobnej láske k čistote a tip top poriadku. Molly je bystré dievča, ktoré vyrastalo so svojou milovanou starkou. Tá jej odmalička vštepovala hodnoty a vychovala z nej krásneho človeka. Čistú dušičku, ktorej však chýbali sociálne zručnosti. Jej intelekt možno občas nahrádzal to, čo jej centrum emócií a prežívania nedokázalo spracovať, no práve vďaka tejto chybe v Matrixe bola terčom posmechu, zneužívania jej dobroty či zhrozenia z dôvodu nepochopenia a nesprávneho zhodnotenia situácie. V príbehu sme sa často vracali k jej zážitkom so starkou i k jej prvému sklamaniu a zlomenému srdiečku. Poriadok a čistota boli tým, na čom bazírovala a čo ju vnútorne napĺňalo. Práve preto sa z nej stala chyžná v luxusnom hoteli, kde však došlo k tragickej udalosti. Molly pri upratovaní objaví mŕtvolu prominentného klienta hotela a podnikateľa, ktorého meno malo vo svete obchodu cveng - pána Blacka. Jej zmysel pre detaily bude pri vyšetrovaní osožný, no práve chýbajúce sociálne zručnosti na ňu vrhnú tieň podozrenia a tak sa aj z Molly stane na malú chvíľu vyšetrovateľka... 

Hoci sa v príbehu objaví slušná kôpka protagonistov, tak jednoznačnou hviezdou je Molly. To jej trdielkoloidné nechápanie až občas taká jemná socio-emočná pripečenosť boli tak milé, že skôr než preplesk po čielku vám tvár ozdobí polokyslý úškrn a pud sebazáchovy budete Molly posielať virtuálne, dymovými signálmi, cez mikrovlnné žiarenie i telepaticky. Aj jej občasné zvláštne myšlienkové pochody akozapichnutá vidlička medzi očkami človeka, co ju hnevá boli viac rozkošné než obavyvzbudzujúce. Ani o iné sympatické charaktery nebola v príbehu núdza. Pán Preston a jeho dcéra či kuchár Juan Manuel, no aj babička, ktorá v príbehu žila vďaka spomienkam Molly. Samozrejme, že každý príbeh by bol nudný bez zákerakov a tŕňov v zadku, takže autorka nezabudla ani na takého exkluzivitky. Aj keď smerovanie príbehu nie je také nervydrásajúce a zrejme vytušíte ako to celé dopadne, tak pár vecí vás možno tak ako aj mňa prekvapí. Priznávam, že som chvíľu nad týmito prekvapkami ohŕňala ňufákom a neboli mi úplne po vôli, no autorka zrejme vedela prečo. 

Som naozaj veľmi rada, že som si voľno užila práve s touto knihou. Bola to príjemná jazda v milej spoločnosti šarmantného trdielka s mäkkým srdiečkom, ktoré vám podráždi kútiky úst. Dávno som nenatrafila na tak zvláštnu a zároveň príjemne oddychovú detektívku, pri ktorej sa mi žiada napísať - škoda, že skončila a škoda, že nemá pokračovanie. Molly mi totiž počas tých celých 300 strán prirástla k srdcu a bolo ťažké sa s ňou s ubúdajúcimi písmenkami rozlúčiť. Radím ju k jedným z naj detektívok, ktoré som tento rok prečítala. Bola iná a tým láskavým humorom a občas miernou uštipačnosťou, ktorý si Molly ani neuvedomovala z nej autorka spravila nielen oddychovú detektívku, ale aj príbeh s hlbšou emočnou stopou. Nedá sa inak ako 5/5⭐.

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Tatran ❤ #spolupraca 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Šup sem, čo máš na srdiečku - pochvala, kritika, doplnenie...<3 Len prosím nezabúdaj na slušnosť ;)